Alla inlägg den 30 juli 2007

Av La Famiglia - 30 juli 2007 23:38

Igår glömde Ellas mamma sin jacka hos oss efter kafferepet. När jag ringde i morse för att berätta det sa hon att hon hade gjort det med flit, så att dom skulle kunna få komma och fika en gång till. Men dom planerna tog jag raskt ur henne genom att säga att vi kommer över med jackan ikväll, lagom till middagen. Så då åkte vi över till dom (det tar ungefär en halvtimme med bil), och på vägen dit passade vi på att besöka en stor sportaffär och köpa en GoreTex-jacka till frun också, så nu lär det väl aldrig regna mer. Dom har som sagt bullterriern Pucko, och sist vi besökte dom kom Pucko och Ia bra överens. Och så även idag. Pucko väger runt 35 kilo, men det fungerar. Jag blev bara lite rädd när dom började busa lite våldsamt med varandra. Så länge dom jagar varandra är det ingen fara för Ia hinner väl undan, men ska dom börja ställa sig på bakbenen mot varandra är det inge bra längre. Hur som sagt, det fungerade fint, och jag tror att både Pucko och Ia blev extra trötta av att leka med varandra och av den promenad vi gjorde tillsammans. Dessutom hade vi det väldigt trevligt. När vi kom hem funderade vi på om vi fick med oss Ias matskål hem, och såg för ett ögonblick hur dom skulle komma hem till oss på middag i morgon, men så hittade vi skålen i bagageluckan på bilen.

Av La Famiglia - 30 juli 2007 10:02

När jag skulle promenera hund i fredags kan man säga att det regnade en del. Med andra ord, jag blev jävligt blöt. Eftersom jag planerar att ha hund de kommande 40-50 åren bestämde jag mig då definitivt för att investera i en riktig regnjacka. Så i lördags inhandlades en snordyr jacka med GoreTex-membram. Och nu när man är rustad, har det regnat sedan i lördags då? NÄ!! (Jo lite, men bara så korta skurar att jag aldrig hann få fram jackan, ta på mig den och springa ut)

Av La Famiglia - 30 juli 2007 08:59

När vi köpte vårt hus för sisådär 5 år sedan, möttes vi i två rum av en linoleum-matta, från tiden då huset byggdes (dvs 1965). Vi ställdes då inför två alternativ. Riv ut mattjäveln och lägg dit något nytt, eller stå ut med skiten (den ligger ändå bara i våra barns rum så det är väl inte så noga). Dock uppenbarade sig ytterligare ett alternativ. Vi läste i någon inredningstidning att man kunde måla på en linoleummatta. Så vi begav oss till färghandeln i byn för att diskutera saken. Dom sa att visst kan man måla en linoleummatta. Och det håller för normalt slitage, men kanske inte om man har en hund som spinner loss på golvet. -Inga problem sa jag, vi kommer ändå aldrig att skaffa hund.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards