Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Hunddagboken 26 december 2007

Av La Famiglia - 26 december 2007 23:00

Idag har vi gjort det vi nästan alltid gjort på juldagen, åkt ut till mina föräldrars landställe (Sommarställe kanske är fel ord. Visserligen var det från början ett sommarstugeområde, men idag bor nästan alla där permanent, och mina föräldrar bor där minst halva året.) Den eländiga bondlurken som äger åkermarkerna runtomkring hade dessvärre plöjt upp sina åkrar nu i höst. De har de senaste åren inte varit odlade så det har varit perfekta att promenera på, eller springa på om man varit en lagotto. Idag gick vi en sväng "sommarstugeområdet" och sedan gick vi tillbaka över åkern, vilket var möjligt för han hade inte plöjt överallt. Ia fick springa lös en del, och som vanligt uppskattade hon det väldigt mycket. Och inomhus höll hon sig mycket lugnare än förra året. Hon välte till exempel inte granen en ända gång i år. Däremot försökte hon stjäla mat ur komposthinken, men utan någon större framgång. Och kalkonen nallade hon inte alls mycket på. Väl hemkomna har vi gått ytterligare en promenad med Ia. Och nu ligger hon och sover.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

27 december 2007 11:22

En som tuggar på julskinkan och en som smakar på kalkonen. Är det säkert att våra hundar inte är släkt?
Låter för övrigt som en mysig dag!

 
Ingen bild

La famiglia

27 december 2007 13:04

Ja, våra hundar är släkt. Ias morfar är Toscas farmors far. Och ja, det var en mysig dag.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

27 december 2007 15:57

Jaså, det visste jag inte...

 
Ingen bild

La famiglia

27 december 2007 16:43

Inte jag heller, men när du frågade kollade jag i SKK:s hunddata

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards