Alla inlägg den 11 december 2007

Av La Famiglia - 11 december 2007 23:56

Ibland förundras jag över hur många fina bloggar det finns på olika ställen. Dessutom verkar bloggarna vara försedda med en massa finurliga finesser som inte finns på denna bloggportal. Efter att ha funderat en hel del fram och tillbaka  har jag nog bestämt mig för att flytta. Visserligen har jag fått tillträde redan nu, men jag kommer nog inte att flytta på allvar förrän till jul. Ny adress blir http://hundblues.blogspot.com. Den nyfikne kan redan nu gå tid för att se hur det ser ut. Men jag behöver nog fram till jul och lite till på mig för att designa och möblera nya bloggen. Välkommen dit.

Av La Famiglia - 11 december 2007 22:56

Det bästa med hunddagis jämfört med vanligt dagis är framför allt två saker. Den ena återkommer jag till om några dagar, den andra avslöjar jag nu. Man slipper att få hem en massa jävla julpynt. Jultomtar gjorda av flörtkulor och toalettpappersrullar och crep-papper, luciatåg gjort av en äggkartong och tio-jävla-tusen julgranskarameller. Egentligen förstår jag inte hur någon enda dagisfröken vågar göra julpynt efter att Kurt Olssson  gjorde en julhare av en disktrasa.


I alla fall, utan julpynt hämtades Ia (om man hämtar hem något, borde det då inte kunna heta hemta? Man tar ju hem något. Hem-ta.) på dagis. Efter middagen försvann jag bort och riktigt vad som hände då vet jag inte. Jo förresten, frun var ute på en kort promenad. Kort men inte snabb. Även idag var hon stenhårt konsekvent på att inte gå när Ia drog, utan invänta ögonkontakt. När jag sedermera kom hem övade de rallylydnadsmoment, och Ia blev lika sur som vanligt när frun tog paus. I alla fall tog jag Ia på sista kvällspromenaden, och första halvan av promenaden behövde jag inte vänta på att Ia skulle ta kontakt med mig, för hon hade kontakt nästan hela tiden Kanon helt enkelt. Andra halvan av promenaden gick det dock betydligt sämre. Men vi kom hem i alla fall.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards