Alla inlägg den 5 december 2007

Av La Famiglia - 5 december 2007 23:18

Efter jobbet kom jag hem för att äta middag, sedan begav jag mig iväg på styrelsemöte i IOGT-NTO-föreningen jag är ordförande i. Turligt nog höll vi inte på så länge, så jag kunde komma hem i tid för en kvällspromenad med hunden. Det var varmt och skönt ute, runt 7 grader varmt. Tidigare på kvällen hade frun och Ia övat rallylydnadsmoment och sedan hade de ägnat sig åt kamp om huruvida Ias päls ska kammas eller inte. Vi ska till Ias uppfödare på fredag för att få Ia klippt, och det gäller att vara så tovfri då som det bara går.


Från dagis berättas det att Ia nog är den absolut hungrigaste hunden på hela dagis, för så fort dom kommer in från förmiddagspromenaden springer Ia raka vägen till köket där lunchen serveras. Dessutom är hon en väldigt otålig hund. När hon fått på sig kopplet när man ska gå hem, blir hon vansinnig om man står kvar och pratar lite med personalen. Hon skäller, hoppar och försöker sno halsduken och försöker bita på allt hon kommer åt tills man öppnar dörren och går iväg. Jävla hund!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards