Alla inlägg den 14 december 2007

Av La Famiglia - 14 december 2007 23:13

Dagen före årets sista utställning. På programmet står då tvätt av tassar och nedre delen av benen, och lite pälsvård på det också. Inget som Ia har liksom jublat över. Det har också promenerats några korta svängar. Vi vill ju inte att hon ska skita ner sig eller få kardborrar i pälsen. Och det verkar hon inte ha fått (och inget bajs i rumpan heller).  Så nu ska vi vila oss i form inför morgondagen.

Av La Famiglia - 14 december 2007 01:45

Nu är jag äntligen tillbaka till den gamla goda tiden. Tiden då man kom hem från jobbet runt sex, käkade middag och satte sig sedan att arbeta fram till tolv. Eller då man jobbade fram till halv sju, drog till stan och lyssnade på blues några timmar, kom hem och satt och jobbade till framemot två på natten. Allt för att hinna med jobbet. Nu är det dags igen för ett nytt projekt, eller i alla fall en sådan fas i projektet, där detta blir nödvändigt. Det betyder rent konkret att jag har bakproblem till lördagen. Jag kan baka en småkaka, fixa pepparkakor och glögg. Helena hade toscakaka, Hannah saffransskorpor och pepparkaksmuffins, Mia Saffransbullar (om hon hann och inte Salma käkade upp dem på vägen. Har jag glömt någon nu?  Detta borde göra att vi överlever lördagen såvitt jag kan förstå.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards