Alla inlägg den 12 december 2007

Av La Famiglia - 12 december 2007 23:07

Ikväll är det ju en sån där kväll som många tonårsföräldrar är, eller i alla fall borde vara oroliga över var deras barn är och vad dom gör. Vi som är hundägare har inte det problemet. Vi låser in hunden i huset och drar på luciafirande i stället. Därför har Ia varit ensam hemma en stor del av kvällen. Innan dess fick dock promenera med frun, och nu när vi kommit hem igen har vi också gått en sväng. Efter de två senaste mycket lyckade kvällspromenaderna med Ia vågade jag inte försöka igen. I synnerhet inte som frun var med och jag varit så nöjd med att Ia gått så bra. Så idag lät jag frun ta kopplet när vi gick tillsammans. Och det gick inte så där klockrent lysande. Skönt på sitt sätt. Men nu ligger Ia och sover i soffan. Och våra barn, dom har varit ute och röjt på stan. Det är jobbigt med tonårsdöttrar. Dom har varit på UNF-träff och bakat pepparkakor inför söndagen. Då ska nämligen UNF bemanna ordenshuset på Skansen och sälja fika.

Av La Famiglia - 12 december 2007 00:04

I och med att jag valt att skapa en ny blogg ställs man inför ett antal besvärliga val. Tre av dessa val har varit särdeles besvärliga.

  • Vad ska bloggen heta?
  • Vilken URL ska man välja till sin blogg? (liteavvarje var redan upptagen)
  • Vad ska jag själv ha för pseudonym? (La famiglia känns egentligen inge bra. Det var bara något som blev för länge sedan)

Bloggtiteln är jag faktiskt ganska nöjd med. Det ljuva livet är ändå vad det handlar om. Resten kan man ju faktiskt skita i.


URL är betydligt svårare. Och det gick ju inte att fega genom att välja samma som jag har idag, dvs liteavvarje, eftersom den redan var upptagen. Det bör ju inte vara för långt, och det bör ju på något sätt falla sig lite naturligt. Och vad man än väljer,säger det något om en själv. Och därför gäller det att säga rätt sak.


Om URL:en säger lite om en själv, säger pseudonymen jävligt mycket.  Den jag använder i denna blogg, La famiglia, egentligen tillkommen när jag var tvungen att hitta på något, och tid till eftertanke fanns inte. Dels är det ju en flirt med Italien och med koppling till bloggens namn, men i övrigt vete fan vad den egentligen betyder. Och det är ju nu man verkligen måste ställa sig frågan om vem man är. Och vad man vill säga om sig själv. Och de frågorna har jag inte svaren på.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards