Direktlänk till inlägg 27 december 2007

Kunte inte vänta längre

Av La Famiglia - 27 december 2007 23:08

Så har jag då gått lös på en ny kamera. Efter tips från säker källa valde jag en Canon 400D. Många knappar är det på den. Jag noterar att jag inte alls med samma glädje som för femton tjugo år sedan, eller kanske ännu mer för tjogofem år sedan, slänger mig över en ny teknisk pryl och dess bruksanvisning med ambitionen att lära mig allt om den nya manicken. För 25 år sedan kunde jag läsa bruksanvisningar som poesi. Jag läste allt jag kom över, oavsett om jag hade prylen eller inte. Jag hade ett omättligt behov av att veta hur man använder saker. Jag vet inte om det är på gott eller ont jag konstaterar att jag idag mest suckar över en ny bruksanvisning, men jag har i alla fall tagit mig igenom den för den nya kameran. Och den har onekligen en massa finesser som jag inte ens visste att jag saknade.


Det känns också ganska skönt att ha en kamera igen som man kan jobba med. Sedan min gamla systemkamera (utan autofokus) blivit omodern, har jag inte haft annat än digitala små löjliga kompaktkameror. Men efter att ha tagit några bilder med den nya kameran känner jag att det är något jag faktiskt saknat. Med en systemkamera kan man ju jobba på ett helt annat sätt. Nedan visas några resultat av kvällens lekande med kameran.



 
 
Hannah

Hannah

28 december 2007 09:47

Grattis till ett bra kameraval!

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

La famiglia

28 december 2007 10:01

Tack. Nu behövs bara lite fler objektiv och en blixt också, sen är jag tillbaka till samma utrustningsnivå som när jag la min gamla systemkamera på hyllan.

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

28 december 2007 10:21

Jag vill också ha!

men å andra sida, har jag fortfarande min dröm kvar om alla vackra bilder jag ska ta.;-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

29 december 2007 00:54

Det är bra, dröm på du Yvonne. Jag kan dessvärre inte längre skylla på kameran om bilderna inte blir bra, så nu gäller det att skärpa till sig om man ska publicera några bilder på bloggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards