Alla inlägg den 23 december 2007

Av La Famiglia - 23 december 2007 23:59

  • Baka rosenbullar
  • Baka vörtbröd
  • Koka skinka
  • Baka klenäter
  • Baka uppåkrakakor
  • Baka engelska pepparkakor
  • Baka vanliga pepparkakor
  • Lägga in sill
  • Göra senapssill
  • Göra skärgårdssill
  • Koka knäck
  • Koka Fudge
  • Göra chokladtryffel
  • Göra hallontryffel
  • Koka sylta (Det skiter jag i, jag äter av min fars i stället)
  • Steka köttbullar
  • Baka kanelstjärnor
  • Göra bondost
  • Göra julbollar (godis, liknar Bounty)

Kanelstjärnor


Fudge. Det blev fler än tre, men dom ligger under smörpappret


Chokladtryffel till vänster och hallontryffel till höger. Chokladtryffeln har en underbar honungssmak från Västergötland


 Julskinkan är kokad. Griljeringen gör vi i morgon


Julbollarna

Bild på bondosten blir det först i morgon, eftersom den fortfarande står i formen och stillar sin häftiga själ.

Av La Famiglia - 23 december 2007 22:58

Idag har det inte varit roligt att vara hund hos la famiglia. Länge fick man vänta på morgonpromenaden, och kort blev den. Men det blev en del springa fritt i alla fall. Och det gick alldeles utmärkt. Sedan hände det nästan ingenting förrän eftermiddagspromenaden, och den var också kort. Och slutligen en kvällspromenad, även den för kort. Men i morgon, då är det julafton, inte bara för människor, utan även för hundar.

Av La Famiglia - 23 december 2007 09:40

  • Baka rosenbullar
  • Baka vörtbröd
  • Koka skinka
  • Baka klenäter
  • Baka uppåkrakakor
  • Baka engelska pepparkakor
  • Baka vanliga pepparkakor
  • Lägga in sill
  • Göra senapssill
  • Göra skärgårdssill
  • Koka knäck
  • Koka Fudge
  • Göra chokladtryffel (göra smet)
  • Göra hallontryffel  (göra smet)
  • Koka sylta (Det skiter jag i, jag äter av min fars i stället)
  • Steka köttbullar
  • Baka kanelstjärnor
  • Göra bondost
  • Göra julbollar (godis, liknar Bounty)

Det är inte så många klenäter, för det är bara jag som tycker om dem.


Pepparkakor, av en annan sort än de vi bakade tidigare. Nu kan vi verkligen frossa i pepparkakor


Små köttbullar, lagom runda och lagom bruna, precis som Emils pappa ville ha dom.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards