Direktlänk till inlägg 12 december 2007

Vem är jag?

Av La Famiglia - 12 december 2007 00:04

I och med att jag valt att skapa en ny blogg ställs man inför ett antal besvärliga val. Tre av dessa val har varit särdeles besvärliga.

  • Vad ska bloggen heta?
  • Vilken URL ska man välja till sin blogg? (liteavvarje var redan upptagen)
  • Vad ska jag själv ha för pseudonym? (La famiglia känns egentligen inge bra. Det var bara något som blev för länge sedan)

Bloggtiteln är jag faktiskt ganska nöjd med. Det ljuva livet är ändå vad det handlar om. Resten kan man ju faktiskt skita i.


URL är betydligt svårare. Och det gick ju inte att fega genom att välja samma som jag har idag, dvs liteavvarje, eftersom den redan var upptagen. Det bör ju inte vara för långt, och det bör ju på något sätt falla sig lite naturligt. Och vad man än väljer,säger det något om en själv. Och därför gäller det att säga rätt sak.


Om URL:en säger lite om en själv, säger pseudonymen jävligt mycket.  Den jag använder i denna blogg, La famiglia, egentligen tillkommen när jag var tvungen att hitta på något, och tid till eftertanke fanns inte. Dels är det ju en flirt med Italien och med koppling till bloggens namn, men i övrigt vete fan vad den egentligen betyder. Och det är ju nu man verkligen måste ställa sig frågan om vem man är. Och vad man vill säga om sig själv. Och de frågorna har jag inte svaren på.

 
 
Ingen bild

Dragariel

12 december 2007 09:27

Ja, La Famiglia är ju familjen...jag får vibbar mer av en "family-man" än av maffian..;)
Vad säger Dragariel om mej då?

 
Ingen bild

La famiglia

12 december 2007 09:39

"Family-man" köper jag. Maffian köper jag också, eftersom maffian alltid håller ihop och skyddar varandra. Kanske inte är så fel ändå.

Dragariel? För mig är du fortfarande Ulmus, eller möjligen Avataria. Dragariel är bara ett massa bokstäver för mig. Liksom Avataria var när jag först hörde det. Numer vet jag dock vad det betyder. Ulmus är DU, för det hette du när jag började läsa din blogg. Men det faktum att jag kan sätta tre namn på dig visar att du har minst lika stora identitetsproblem som jag har ;)

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

12 december 2007 10:58

Det är verkigen inte lätt att hitta på något som verkar vettigt, men ändå anonymt. Bloggen är ju ändå lite mer personlig än div forum man kan tänkas skriva i.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

12 december 2007 11:24

Yvonne, det där med annonymiteten är inte viktigare för mig än för dig. Faktum är att det är bara jag av alla lagotto-bloggare i umgängeskretsen som är fullständigt annonym.(Nästan. Det går med lite fantasi ta reda på vem jag är genom att läsa inlägg på de bloggar jag länkar till) Dig kan man hitta ganska enkelt, Ackebus, Salma, Tosca, Basta & Fixa samt Tristan likaså. Jag har egentligen inte behov av att vara annonym, det har bara blivit så. Och i och för sig skulle jag kunna använda mitt riktiga namn i bloggen, men av någon anledning identifierar jag mig inte med det speciellt mycket. Vi får väl se vad det blir.

Men appropå annonymitet är faktiskt du den enda lagottoägaren i bloggumgänget jag inte träffat, och du vet egentligen inte heller vem jag är. Jag kanske borde skicka dig ett mejl och presentera mig lite grann, så du vet vem du talar med.

 
Breezie

Breezie

12 december 2007 17:13

Ja det handlar ju om din vardag så varför inte lite ditt och datt eller det blir ju dittochdatt eller ditt&datt

http://Breezie

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

12 december 2007 21:22

Ja, det låter som en bra idé med ett mail. Skulle vara trevligt att veta vem jag pratar med :-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

12 december 2007 21:28

Yvonne, jag skicka mejl ikväll.

 
Ingen bild

La famiglia

12 december 2007 23:07

Breezie, dittodatt eller ditttochdatt hade gått utmärkt om jag kommit på det. Nu blev det i stället det något konstiga ordet hundblues. Vad det lider ska fundera ut vad det betyder.

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

15 december 2007 21:08

Ahaaa... Mer tid för eftertanke finns (även om jobbet slukar dig stundom). Tror att du går genom livets alla faser(fasor)!
Mognad.
Eller se det som din livsresa ...
Det är spännande att stanna till ibland på stationerna och se vem man är på den platsen ...

Lycka till med namnskapandet! Jag vill gärna titta in på din nya blogg och möta dig i din delvis nya skepnad!!!!!

KRAM!

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

16 december 2007 00:28

Frun ska nog inte förvänta sig några revolutionerande förändringar. Det är lite grann som med presentationstekniken. Presentationerna idag är inte ett dugg bättre än de var för 30 år sedan, trots att vi idag har PowerPoint, och för 30 år sedan bara flanellografen. Formen kan sällan rädda innehållet. Ett bra innehåll står för sig själv, men kan lysa ännu klarare i en bra form. Men ett dåligt innehåll blir aldrig bra, ovasett hur bra formen är. En blogg blir inte bättre än dess innehåll, även om den designen och finesserna är aldrig så många.

Fast lite förändringar kanske det ändå blir. Vi får se. Hur som helst är du lika välkommen till nya bloggen som till denna (dvs väldigt välkommen).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards