Alla inlägg den 15 juli 2007

Av La Famiglia - 15 juli 2007 23:33

Idag har det schamponerats och kammats lagottopäls. Inte så roligt för alla inblandade, men ack så nödvändigt. Dessutom har Ia fått leta godis i trädgården.


När jag var ute och gick kvällsrundan noterade jag att hon drar mycket mindre nu än hon gjort på semestern. Det är en markant skillnad. Och hon lyssnar och lyder också mycket bättre när man går här hemma i byn än i till exempel Mölle. Kanske inte så konstigt när allt kommer omkring. I övrigt har väl inte dagen bjudit på så mycket skojsigheter. Skulle väl möjligen vara triumfen över att ha lyckats sno åt sig fruns bulle när vi kvällsfikade.

Av La Famiglia - 15 juli 2007 23:11

..gifte jag mig. Men min nuvarande fru. (Hänger du med Hannah?)


Egentligen borde man fira det på något sätt.  Det har vi inte gjort så mycket. Orsaken är nog att det enda sätt jag egentligen skulle vilja fira det på (liksom jag ville fira 10-årsdagen) är att åka Göta Kanal. Men det har vi alltså inte gjort. Nu heller. Jag vet inte riktigt varför jag vill åka Göta Kanal, men jag vill det. I brist på kalnalåkande bakade jag en tårta i morse. Man kan göra det ganska enkelt för sig. Man kan köpa färdiga tårtbottnar på Ica, man kan röra ihop Ekströms pulver till vaniljkräm och man kan köpa frysta hallon. Om man har egna hallon och är lite road av bakning har jag ett annat förslag. Baka egen tårtbotten. Inte speciellt svårt, recept finns i Vår Kokbok. Gör en egen vanijbavaroise, inte så svårt, men fan så gott. Gegga ihop allsammans och toppa med egna hallon. Jag gjorde i enlighet med det senare. Men vi hade inte tillräckligt med hallon, men turligt nog har grannens hallon smitit ut på den gemensamma parkeringen, så där kunde jag förstärka lite. Och resultatet blev så här.

Visserligen blåste det och var lite kallt ute, men en hallontårta gjord på egna hallon i juli, kan inte ätas inomhus. Den bara måste ätas i trädgården.


Till middagen blev det helstekt kyckling, en dragongräddsås och coscos. Inte heller så dåligt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards