Alla inlägg den 10 juli 2007

Av La Famiglia - 10 juli 2007 22:42

När nästan 40 personer har yttrat sig om hur man bör äta jordgubbar tycker jag det är dags att bya omröstning. Resultatet av den förra är väl att det i stort sett bara är jag och Twinflower som tycker det är gott med balsamvinäger till jordgubbarna. De flesta andra vill ha dem med grädde, med mjölk eller helt naturell.


Inspirerad av vår pågående semestertour gör jag en ny omröstning om var vi borde stannat om vi inte hade valt att flacka runt så förbannat. Vad gäller alternativet Dalarna vill jag påpeka att vi troligen kommer att åka dit om några veckor. Därför får det vara med.

Av La Famiglia - 10 juli 2007 22:23

Varför kräks alltid en lagotto i en säng så fort den har möjlighet? Idag när vi åt smörgås i husvagnen och Ia just fått lunch, låg hon snällt under bordet. Efter ett tag reser hon sig, går upp i sängen, låter lite konsigt och kräks upp hela lunchen på överkast och täcke. Varför gick hon upp i sängen? Det var ju samma sak när hon kräktes ner släktingarns säng i Göteborg vid kristihimmelsfärdshelgen. Då letade ju hon upp några sängar att kräkas i, och så gjorde hon det.  Märkligt?


Här på campingplatsen finns det några fina ängar som Ia har fått springa lite lös på. Inte helt lös, utan vi har stått i varisn ände, och ropat på henne. Så har hon fått sätta av i full fart över hela ängen mellan oss. Himlans kul tyckte Ia.  Däremot tyckte hon inte att hundbadet såg så roligt ut. Inte hon heller.

Av La Famiglia - 10 juli 2007 21:58

Klockan halv sju steg vi upp i morse (på semestern, och utan att få dricka sitt morgonkaffe i lugn och ro. Fy!) för att komma i väg till Karlstad i anständig tid. Och två timmar senare rullade vi ut från campingen. Det var inte så långt att köra till Karlstad, runt 23 mil, men det var ganska segt. Jag känner till 4 campingplatser i närheten av stan, Skutberget, Bomstabadet, Hammarön och i Kil. Den i Kil är värdelös, det vet jag sedan tidigare. Återstår tre att utforska. Nu kan jag säga att Skutbergets camping inte heller är speciellt upphetsande. Inget fel på servicen, men fan vad det är tråkigt med en camping utslängd på en åker. I synnerhet när det är en leråker till följd av regn. Dessutom befolkas leråkern till stor del av norrmän som ser jävligt tykna ut. (Vilket absolut inte är detsamma som att alla norrmän är det.) Och det på kartan markerade hundbadet visade sig vara sjösättningsrampen för mindre båtar. Jamen hur jävla kul är den badstranden. En STOR asfalterad plan som slutar i en betongramp ner i Vänern. HA!!!!


Nåväl, vi riggade upp husvagnen, åt lite smörgåsar och åkte in till stan. Min mormor och morfar bodde i Karlstad, så jag har varit ganska mycket i stan, men det var länge sedan. Dessutom har jag ingen klar bild av hur stan egentligen ser ut, så under denna semester hade jag tänkt försöka få mig en helhetsbild av stan. Och så ska jag liksom försöka avlsuta stan också. (Det var likadant med den betongförort jag är född i. Den hade jag också bara diffusa minnen av, så för några år sedan åkte jag dit en dag, gick runt och tittade på platser från min tidiga barndom, och lät minnena liksom bara rinna till. På så sätt avslutade jag den perioden i mitt liv.) Vi började med att åka till det hus min mormor och morfar bodde när jag var riktigt liten. En lägenhet som hade en speciell charm. Två rum och kök och jävligt högt i tak. Kakelugn samt dusch i källaren. När jag var i stan för 10 år sedan i tjänsten gick jag förbi och kikade in i lägenheten. Då såg jag att man hade byggt ett loft i ett av rummen. Nu konstaterade jag att köksingången hade man satt igen. Det var väl synd, det var rätt fräckt med köksingång. I stället hade man byggt ett skafferi där tror jag.


Sedan vandrade vi runt i stan. Det är ingen stor stad, Karlstad. Man kan ganska snabbt promenera på samtliga affärsgator. Och jag kände att jag så smått började få ihop stadskartan i huvudet. Några turer till och den sitter.


Sedan åkte vi hem och lagade middag. Åt den och reste sedan förtältet. Och medan våra barn tittade på Allsång på Skansen promenerade vi hund. Och när vi kom hem fick vi till min bestörtning höra att det inte är några mord i Midsomer, för det är nån jävla friidrottstävling i stället som SVT är tvungen att sända. Och så var den kvällen förstörd.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards