Alla inlägg den 17 juli 2007

Av La Famiglia - 17 juli 2007 23:03

Idag har Ia fått vara ensam hemma för första gången på väldigt länge. Och det blev längre stund än vad som var planerat. När jag skulle åka hem från jobbet kom jag på att jag inte hade någon dörrnyckel. Den är nämligen utlånad till kanin- och blomvattnare, och eftersom de själva åkte iväg samtidigt som vi kom hem, har jag inte hunnit få min nyckel ännu. Sålunda står jag med en hund inne i vårt hus och jag kommer inte in. Vad göra? Jo, turligt nog är svärmor hemma, och det är inte speciellt långt borta, så jag åker och hämtar hennes nyckel. Väl hemkommen går Ia och jag på promenad och har det allmänt mysigt, men hon blir trött av värmen.


Efter middagen fortsatte tovutredning och klippning. Om vi säger så här: Ia tycker inte riktigt om att bli kammad, så överdriver jag i alla fall inte. Man skulle till och med kunna säga att hon hatar det, utan att överdriva.  Nu är i alla fall alla ben klippta. I morgon ska vi ta resten, för på torsdag är vi bortbjudna, och på fredag åker vi iväg. Hoppas vi hinner klart resten i morgon.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards