Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

..och var fan är regnet?

Av La Famiglia - 30 juli 2007 10:02

När jag skulle promenera hund i fredags kan man säga att det regnade en del. Med andra ord, jag blev jävligt blöt. Eftersom jag planerar att ha hund de kommande 40-50 åren bestämde jag mig då definitivt för att investera i en riktig regnjacka. Så i lördags inhandlades en snordyr jacka med GoreTex-membram. Och nu när man är rustad, har det regnat sedan i lördags då? NÄ!! (Jo lite, men bara så korta skurar att jag aldrig hann få fram jackan, ta på mig den och springa ut)

 
 
Karin

Karin

30 juli 2007 12:27

Det är bra P !!!! Mera sånt så kanske det blir finväder.
Jag köpte regnstövletter inför förra årets utställningssäsong, som jag släpade med land o rike runt. Blev det regn???? Icke sa Nicke ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La Famiglia

30 juli 2007 12:45

..och med samma typ av konsekvens kan man fundera på vad som händer när vi köper utställningstält. Kommande utställningar gissar jag kommer vara utan varken sol eller regn. Men med en jävla massa blåst. Har du förresten något att tillägga kring tältval? Ska vi köpa ett sånt som du köpte eller tycker du vi borde köpa ett annat? Och finns det andra lika bra eller bättre som inte kostar skjortan?

 
Karin

Karin

30 juli 2007 13:40

Jag/vi är väldigt nöjda med tältval. Mia/Salma har ett liknande fast en annan logga på och det kostade ungefär lika mycket som vårt.
Väldigt enkelt att sätta upp/ta ner och väger inte så mycket heller, c:a 7 kg.

Allt är ju relativt ....

Jag skulle kunna tänka mig att det kommer att bli en del tält till salu i höst när utesäsongen är slut.
Vem vill vänta så länge?? Inte jag i alla fall. hi hi hi hi

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La Famiglia

30 juli 2007 13:47

Näe, vem vill vänta så länge. Och även om vi hittills fått kampera ihop med er är det ju inget vi liksom kan ta inteckning i för framtiden, så det är väl klart att vi måste köpa ett eget. Men vi behöver ju inte ställa upp dom i varsin ände av ringen. Vi kanske kan ställa tälten bredvid varandra. Och i de fall Lagotto är uppdelade på två ringar kan vi ju ställa ett tält vid vardera ringen i så fall.

 
salma

salma

30 juli 2007 14:19

Sen gäller det att sätta upp tältet vid rätt ring vilket min matte inte allid klarar av. Vad skulle hon göra i Amstaffringen?

Matte är nöjd med sitt tält men har hört att det finns likadana för endast 600kr.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La Famiglia

30 juli 2007 14:51

Salma jag tror att det var en så kallad freudiansk felresning (jfr freudiansk felsägning). Hon ville nog egentligen mycket hellre umgås med de tatuerade och piercade hårdingarna som äger amstaff, än med oss "mesar" som äger en lagotto. Och om din matte kan precisera var hon har hört om liknande tält för 600, vore det spännande. Vi har sökt men inte hittat något billigare och lika bra.

 
Ingen bild

Karin

30 juli 2007 15:20

Man kan ha både tatueringar och vara piercad OCH äga Lagotto ........

 
Ingen bild

La famiglia

30 juli 2007 15:36

Jo, jag vet det mycket väl. Och kanske kom Mia till den insikten också, eftersom hon valde att flytta sitt tält. Eller också kom hon på att lagottoägare inte alls är några mesar. En mes har nog stora problem att få fason på en så självständig hund som en lagotto. (Eller också tyckte hon bara det var mer praktiskt med tanke på att Salma inte är en amstaff.)

 
Ingen bild

La famiglia

30 juli 2007 15:38

Karin, din sista kommentar publicerar jag inte av strategiska skäl, men tack så mycket för tipse.

 
Ingen bild

Skogstrollet

30 juli 2007 21:58

Skogstroll vet precis var regnet befinner sig.Välkomna hit.

 
salma

salma

30 juli 2007 22:50

Det var verkligen tur att hon inte gick in med mig bland amstaffarna eftersom det faktiskt har hänt att just en sådan har velat tugga på mig. Helt ärligt så är matte mycket mer rädd för dem än vad jag är. Så hon får väl räknas in bland mesarna då.

När det gäller tältet så var det min brors familj som köpt ett sånt billigt. När de berättade om sitt fynd, att modellen var densamma som vårt och att det kostade 1000:- mindre så blev matte sur och lyssnade inte riktigt färdigt på var de köpt det. Men hon kan säkert kolla upp det om ni vill.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan

30 juli 2007 23:05

Nemen Tält, jag vill oxå ha tips om bra tält!! Inget lättvikts för det har jag hört ska vara värdelöst i stark blåst! Det var ett sånt Primo höll på att få över sig i lördags!!
Ska ju sälja halsband som jag syr och dom pengarna ska gå til ett tält ....så det får bli om ett bra tag säkert... än så länge har jag 3 beställda;)
Må gott

 
Ingen bild

Tessan

30 juli 2007 23:08

Men skulle ju skriva om regnkläder och börjde giddra om tält;) Gortex är kanon,så lugn bara lugn du kommer få användning av det och säkert vara lika supernöjd med det som jag är, bara skaka av så är det torrt! Ja inte om man är ute i flera timmar i ösregn då blir det liiiite blötare men inte så det går igenom!! Må gott...fan dom skulle ju lägga ner bloggen ikväll mellen 23.00-01.00 så jag stressar ju med allt jag skriver och kl är redan 23.08....PUST

 
Ingen bild

La famiglia

30 juli 2007 23:13

Salma, be din matte om möjligt kolla upp lite mer kring tältet. Spara 1000 spänn gör inte ont

 
Ingen bild

Karin

31 juli 2007 10:26

Lite info bara!! Mitt Royal Canin-tält kostade 1300:- + 25:- i frakt. Då förskottsbetalade jag.

 
Ingen bild

La Famiglia

31 juli 2007 10:46

Tack Karin. Och tack för tipset, det verkar kunna bli affär. Vi ska åka dit på luchen idag och titta.

 
Ingen bild

Tessan

31 juli 2007 20:48

Var köper man Royal Canin tält??? Ha ha snart får inte "ringarna" plats eftersom alla ska ha tält, man får slåss om vem ska ha upp sitt var och tillslut vara framme på utställningsplatsen flera timmar innan och sen vid insläppet springa för livet!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards