Alla inlägg den 14 september 2006

Av La Famiglia - 14 september 2006 23:11

Som vanligt fastnade jag vid datorn. Satt och pillade lite på bilder från förra sommaren. Hittade några stycken från vår resa till Dalarna. Det var meningen vi skulle åka dit i år också, men de semesterveckorna sparade vi för att ha när vi fick hund, vilket alltså är nu. Men när jag tittar på bilderna från förra året inser jag att jag saknade årets resa dit. Jag bjuder på två bilder från Sundborns kyrka, en nästan magisk plats. Eller kanske att andlig är ett mer passande ord. Man behöver inte vara religöst lagd för att uppskatta platsen, jag lovar. Håll till godo

Av La Famiglia - 14 september 2006 21:50

Idag har det varit en lugn dag. Inte mycket bitande men ganska mycket gos och kel. På förmiddagen var vi hemma hos mina föräldrar, vilket uppenbarligen var spännande. Deras lägenhet har två rum och kök, men Ia tyckte det räckte att bekanta sig med köket. Kanske beroende på att hon kunde dammsuga köksgolvet på smulor och andra intressanta saker. Därefter tog vi en kort promenad i en närliggande slottspark. Det gick väl lite sämre än igår med avseende på att inte dra och att söka kontakt. På vägen hem kräktes hon i bilen. Det var väl inte sådär vansinnigt mysigt. Vi har också provat en ny lek: Försök få fram godis som ligger under ett grytlock. Inte alldeles lätt, och det låter en himla massa när man gör det. Men det var i alla fall en uppskattad lek.Nu på kvällen har hon kräkts ytterligare några gånger, vilket inte alls känns bra. Men vår käre uppfödare som ringde nyss (eftersom jag hade skickat ett mejl) sa att det inte behöver vara något att oroa sig för. Så länge hon verkar pigg och frisk i övrigt, dricker vatten och bajsar, är det inget att oroa sig över. Men om hon blir apatisk orkeslös är det däremot dags att kontakta veterinär. Det känns ju lite lungnande. Men nu är det kväll, och hur vet man om hon är apatisk eller bara trött. Helt lugn känner jag mig inte. I och för sig hade hon alldeles nyss springfnatt ute i trädgården, och det kan man väl kalla allt annat än apatisk. Hoppas morgondagen förlöper utan kräkningar.

Av La Famiglia - 14 september 2006 21:48

Detta inlägg gör ju rubriken felaktig, men det likväl har jag inte haft något att skriva om. Eller inte haft ork eller tid att tänka ut något att skriva om. Det sägs ju att så kallad inspiration är inget en författare kan sitta och vänta på. Därför uttalas inspiration [hårt arbete]. Och jag har väl inte känt för hårt arbete idag. Hur som helst, nu är det kväll och jag ska bara skriva hunddagboken, och sedan får det vara dags att stänga, gå hem och lägga sig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards