Alla inlägg den 10 oktober 2006

Av La Famiglia - 10 oktober 2006 19:58

Men jag kommer inte på vad jag ska göra omröstning om. Det är fullständig idétorka. Jag har ont i huvudet, ska gå och lägga mig och fundera på det. Kanske. Om jag orkar.

Av La Famiglia - 10 oktober 2006 19:47

Idag har jag varit hemma. Skönt på sitt sätt, men jobbigt också. Igår visade vår hund hur duktig hon är på att komma på saker. Hon har kommit på hur man kan ta sig upp på köksbordet. Man hoppar helt enkelt upp på kökssoffan först, sen är det en baggis att komma upp på bordet. Därför blev vi tvungna att möblera om igår kväll. Vi flyttade bort kökssoffan och hade bara stolar runt bordet. Idag visade vår hund hur duktig hon är på att komma på saker. Hon har komit på hur man kan ta sig upp på köksbordet. Man knuffar helt enkelt ut en stol en bit från bordet. Sedan hoppade hon upp på stolen och sedan vidare upp på bordet. Jävla hund. På morgonpromenaden mötte vi en Softis (irish softcoated wheaten terrier). En hane som var mycket lugn och snäll. Bra tycker jag, för Ia behöver massor av positiva hundmöten.Vi har fortsatt öva på kontaktövningen från kursen igår, och lite grann på inkallning. Och här hemma går det som en dans så klart.

Av La Famiglia - 10 oktober 2006 07:26

Läste i morgontidningen om självförsvarskurser för kvinnor. De har ökat i popularitet den senaste tiden. Eftersom jag redan skrivit lite grann om självförsvar här, tänker jag inte göra det igen. Dock vill jag till vad jag tidigare skrivit tillägga att artikeln i tidningen inte bara talade om fysiskt självförsvar, utan även om vikten av att ha gott självföroende för att på så sätt i första hand försöka stoppa den som har för avsikt att ofreda. Det tycker jag är klokt. Det ligger mycket visdom bakom det som Ture Sventon brukade säga till sina medhjälpare. "Använd bara pitolerna i nödfall. Kom ihåg det, pojkar!"

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards