Alla inlägg den 5 oktober 2006

Av La Famiglia - 5 oktober 2006 22:32

Åter på lördag förmiddag

Av La Famiglia - 5 oktober 2006 22:26

Idag har Ia varit med svägerskan. Det gick väl bättre än förra veckan. Tur för oss. Annars kanske hon inte vill vara hundvakt mer. Nu på kvällen har vi lite grann fortsatt med det som lärdes ut på kursen igår och i förrgår. Och appropå kursen, som jag skrev fick ju mattar/hussar i läxa att ta reda på vad deras ras historia och vad den används till idag. Som jag skrev trodde jag det var något man självklart hade koll på, men så var det inte. Varken Grand Danois- eller Golden-ägaren hade koll på sin hunds användningsområde. Och självklart var frun absolut bäst påläst. Säg vad vi inte vet om lagottons historia. (Och så fort du sagt det så vet vi det också)Vi noterar nu att Ia allt lättare kommer till ro när det är dags att sova kväll. Frågan är om hon är tryggare och lugnare nu än tidigare, eller om hon insett att det inte är någon idé att protestera när vi slänger ner henne i sovkomposten. Fan vet.

Av La Famiglia - 5 oktober 2006 11:01

För fler synpunkter på detta ämne, se Ulmus mycket klarsynta inlägg.

Av La Famiglia - 5 oktober 2006 09:17

Jag orkar inte skriva fler kommentarer på mitt första inlägg så här kommer ett nytt inlägg. Ulmus sista kommentar är klok och informativ som alltid. Skilsmässorna har inte ökat de senaste 30 åren, va bra. Men jag tycker i alla fall att de är för många. Men nej, jag upplever inte många i min umgängeskrets. Av alla de människor jag varit hemma hos och deras gäster, alla de som varit hemma hos oss, känner jag bara till två personer med skilsmässobakgrund, den ena med barn inblandat och den andra med alkoholmissbruk. Däremot ser jag många på jobbet och bland våra barns klasskamrater. För många.Ulmus skriver "det händer ofta att man växer ifrån varandra, att man har förväntat sig saker av varandra som inte var realistiska, att man själv inte kunnat eller vågat vara tydlig". Säkert sant, men måste det vara så? Som av en händelse hittade jag en artikel i lokaltidningen i morse. En artikel som byggde på en ny bok av Malou von Sievers och Lennart Lindgren, Konsten att hålla ihop. Enligt artikeln var det genomgående budskapet i boken Ge inte upp så lätt. Boken påpekar också vikten av att hantera jag-du-vi-balansen. Man kanske borde läsa den för att eventuellt få svar på frågan varför folk skiljer sig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards