Alla inlägg den 2 oktober 2006

Av La Famiglia - 2 oktober 2006 22:18

Idag har inte varit en så vansinnigt rolig dag. Varken för mig eller hunden. Jag har försökt arbeta, och det har väl gått sisådär. Det gick bra på förmiddagen, men efter lunch har det varit svårt. Dessutom har jag blivit utskälld av min hund, antagligen för att jag aktiverat henne för lite. På hennes uppmaning har jag då försökt, men då bits hon bara. Det har regnat idag, och Ia har inte känt sig så väldigt motiverad att gå ut heller. En kort sammanfattning av en lång dag: En skitdag helt enkelt.

Av La Famiglia - 2 oktober 2006 22:09

Den 14 oktober är det stora bösskramlardagen till förmån för världens barn. Ett stort antal frivilliga går ut denna lördag för att stå med bössor och skramla pengar till Världens Barninsamlingen som kulminerar denna helg med TV-galor, både fredag och lördag. I vår kommun har vi begärt tillstånd att få stå utanför Bauhaus-varuhuset, men dom vägrar. Affärsledningen är helt oresonabla och vägrar ge oss tillstånd att stå med våra bössor utanför deras entré. Jävla svin. Jag kommer i fortsättningen bojkotta det snikna varuhuset Bauhaus. Fan, vi kommer att vara 20.000 frivilla bösskramlare denna lördag, och vi kommer att dra in runt 90 miljoner, men inte utanför Bauhaus för dom vill inte hjälpa oss att hjälpa en massa barn till ett anständigt liv. Skäms ni inte?

Av La Famiglia - 2 oktober 2006 09:48

Läste i morgontidningen att Anita Ekberg firade sin 75-årsdag i Sverige. Och Stina Dabrowski hade pratat med henne på filmhuset inför publik. Och jag kan inte förstå hur den jävla divan kan vara så respekterad. Hon är i stort sett känd bara för en enda filmroll, och även om hon gjorde den bra, finns det massor med ouppmärksammade skådespelare som gjort fan så mycket både mer och bättre. Dessutom beter hon sig precis som en diva, noll självinsikt, noll ödmjukhet och noll intresse för de som (av någon underlig andledning) beundrar henne. Sådana sjävupptagna människor tycker jag jävligt illa om, oavsett om de är avdankade filmstjärnor eller bara Bertil på jobbet.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards