Alla inlägg den 1 oktober 2006

Av La Famiglia - 1 oktober 2006 21:43

Ibland kan det vara ganska roligt att titta från vilka sökningar på olika sökmotorer på internet som besökare har hittat min blogg. Jag noterade just att jag hade en besökare som hittat min blogg då han/hon sökte på "sju sorters apa" på Google. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. -Man hittar min blogg och man söker på "sju sorters apa" (Det inlägg jag skrev med den frasen när jag citerade ett radioprogram som skämtat om just sju sorters apa.)

Av La Famiglia - 1 oktober 2006 21:31

Så har då även söndagen gått, och vi har haft vår hund i 5 veckor och 1 dag. Idag deltog vi för första gången på en så kallad lagottopromenad. Det är rasklubben som i staden där vi bor, ungefär två gånger per termin inbjuder alla lagottoägare till gemensam promenad, med möjlighet att träffa andra lagottoägare och hundarna får träffa likasinnade. För Ias del är kanske "lagottopromendad" fel ord. Lagottobärning är nog bättre. Naturligtvis kunde vi inte gå med hela promenaden, och en stor del av det vi gick, bar vi Ia. Det var drygt 10 st hundar med och det var egentligen bara en av dessa som Ia blev lite rädd för. Men det var intressant att träffa andra lagottoägare och prata hundar med dem, även om det inte blev så mycket då. Jag har ju tidigare givit uttryck för min förvåning att Ia, som ju är en så kallad vattenhund, har varit så förbannat rädd för att duscha. Idag var vi på IKEA och köpte en barnbadbalja och ställde i duschen. När vi fyllt lite vatten i den, var hon dock genast mer nyfiken och villig att gå i baljan. Och eftersom det oftast är om tassarna hon är smutsig, räcker det ganska lång. BRA!. Nästa vecka ska vi lära henne bada bastu också.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards