Alla inlägg den 4 oktober 2006

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 22:37

...har jag tydligen skrivit i ett inlägg, för någon har hittat till min blogg genom att söka på just den frasen på google. Varför i hela friden söker man på "majonäs i örat" och vad är man egentligen ute efter? Att jag skrivit det är ju däremot inte alls konstigt. Det är ju fullständigt naturligt att skriva om majonäs i örat.

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 22:23

Idag var andra träffen på valpaktiveringskursen. Inte heller denna deltog jag på. I stället var jag hemma och bakade kanelbullar. (Det kanske kan tyckas vara en konstig prioritering, men hade jag inte gjort det hade det, som man säger, blivit ett jävla liv. I synnerhet på hon som klämde i sig 8 bullar nu i kväll.) Dagens övning bestod av att spåra husse/matte i skogen och leta efter en favoritleksak. Dessa saker var helt nya för både Ia och oss, och gick väl därefer. Men nu vet vi hur vi ska öva detta hemma, och det är bra. Sedan var det övning i att hoppa upp på en sten och få godis (gällde hunden, inte matte/husse). Detta började dom med i går, och vi har redan övat det tidigare, så när dom skulle repetera det idag studsade Ia upp på varenda sten hon såg i hopp om att få godis. Vidare övade de lite så kallade cirkuskonster. Det betydde i snurra ett varv (inte rulla). Inte så avancerat. Dessutom gavs hundarna möjlighet att prova på såna där aktivieringsleksaker som man köper i djuraffären. En platta med snurrande skivor och så ligger det godis gömt i skålar. Jag beklagar verkligen alla er som inte köpt en lagotto men vill ha en smart hund. Ni har köpt fel. Det tog Ia en halv minut att komma på vad det gick ut på. En grand danois klarade det över huvud taget inte. Tuff shit! men så är det om man valt fel hund. Nu har vi skaffat både sele och spårlina så nu ska här ut och spåras i helgen.Nästa vecka börjar valpkursen. Det blir spännande. Då ska jag försöka vara med.

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 22:16

Finns det någon som har klämt i sig mer än 8 kanelbullar vid ett tillfälle under denna kanelbullens dag? I så fall kommer min dotter bli tvungen att äta ännu fler nästa år. Idag slog hon sitt rekord från förra året på sju bullar. För er som är beredda att ta upp kampen med henne, vill jag berätta att en normerad kanelbulle väger 40 gram.

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 13:29

Noterade att Aftonbladet har börjat ge ut en ny gratistidning ".se" heter den visst. Jag tvivlar på att de ser som sin främsta uppgift att leverera journalistik av hög klass. Det kommer knappast att drälla av djupgående artiklar för att avslöja orättfärdigheter i samhället. Jag kan gå så långt så jag säger att de som ger ut tidningen inte är i nyhetsförmedlarbranchen. De är i reklambranchen. Tidningen främsta uppgift är säkerligen att vara en attraktiv annonsplats. Men jag undrar, vem blir lyckligare av ytterligare en annonsplats i Sverige? Och vem är det i slutänden som får betala för annonserna? En inte allför kvalificerad gissning torde vara, ja just det, konsumenterna. Därför försöker jag i möjligate mån att inte köpa varor som hårdlanseras via massiva reklamkampanjer.

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 10:43

...är det idag. Glöm inte att baka kanelbullar (eller i alla fall köpa och äta)

Av La Famiglia - 4 oktober 2006 00:36

Det brukar ibland lite föraktfullt talas om de tre V:na, Villa, Volvo och Vovve. Eftersom vi inte har någon Volvo utan en Skoda blir det helt enkelt lite mer jordnära; VVS. Å andra sidan har jag en Vespa (eller två) så visst kan man tala om VVV för mig också. Men vilket är bäst, det föraktfulla VVV eller det mer suspekta VVS? Vet inte!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards