Alla inlägg den 30 december 2006

Av La Famiglia - 30 december 2006 22:41

Så är jag då hemkommen från 100-årskalaset. Ett mycket bra kalas på många sätt. Men jag saknade både fyrverkeri och rotmos. Annars bjöds det på både musik och trolleri. En av förra årets (2005) melodifestivalfinalartister (som alltså känner födelsedagsbarnet) var med och sjöng. Och det var också hon som bjöd på den abosluta höjdpunkten på kalaset. Det var när hon sjöng One Night With You för födelsedagsbarnet. Tack för det :)Jag noterade också något mycket intressant. Jag såg en person på kalastet (vi ska komma ihåg att det var 70 personer på kalaset, och det var alltså min farmors bror som fyllde år, och självklart kände jag inte igen speciellt många människor) som var vansinnigt lik födelsedagsbarnets svärdotter. Men jag visste att svärdottern inte skulle vara där, och dessutom var det fel ålder på denna person. Svärdottern är väl runt 60-70, och hon jag såg var väl runt 30-40. Det visade sig sedan att det var födelsedagsbarnets ena barnbarns fru. Hängde ni med nu i släktträdet? Nä, tänkte väl det! Och det spelar ingen roll för historien. Men den intressanta iaktagelsen är att en person på kalaset (som alltså är min syssling) har gift sig med någon som är väldigt lik hans (min sysslings) mamma. Snacka om att ha svårt att klippa navelsträngen, när till och med ens fru måste likna ens mamma till utseendet. Fast det kanske bara var en slump.

Av La Famiglia - 30 december 2006 22:32

Ja, i morse åkte jag iväg före åtta, och jag har inte kommit hem ännu. Det gör jag först i morgon förmiddag. Att då skriva om Ias dag kräver telefonkontakt med de hemmavarande. Och därifrån berättas följande. På förmiddagen åktes det iväg och lades ett spår i en av de intilliggande slottsparkerna. Det gick bra att spåra, men Ia hade problem att hitta slutgodishögen. Eftermiddagen förlöpte utan några större överraskningar. Och från nu på kvällen berättas att hon är för jävlig. Det har jag väldigt svårt att tro. Skulle vår fina hund vara för jävligt? Hon kanske saknar mig, ja så måste det vara. Och för att döva denna saknad tuggar hon på plastlock och allt annat hon kan komma åt. (Så kanske att ett plastlock kan vara ett substitut för mig. Frun berättade att det kändes tomt utan mig hemma. Jag ska nog ringa henne och tipsa om att hon kan gå ner och hämta ett plastlock från Tupperware och lägga på min huvudkudde. Då kanske det inte känns fullt så ensamt att gå och lägga sig.)I övrigt har det inte berättats så mycket hemifrån.

Av La Famiglia - 30 december 2006 16:47

Vi funderar lite på hur vi ska hantera nyårssmällandet nu när vi har hund. Vi kanske inte ska fyra av raketerna inomhus i år. I synnerhet inte som vi tänkte vara hemma hos oss. Hittills har vi bara märkt att Ia skäller när det skjuts raketer runt vårt hus. Det har dock varit ganska begränsad omfattning på dessa smällare. Vad händer när helvetet brakar löst klockan 12 på nyårsnatten? En sak vi lärt oss är att man kan ha radion på högt inomhus, så det finns ett starkt bakgrundssorl. Då blir ju inte kontrasten mot smällarna lika stor. Ett sätt att ytterligare öka bakgrundssorlet kan ju vara att jag spelar dragspel, och eftersom Ia alltid ylar när jag spelar dragspel, kanske hon inte alls hör smällarna. Jag får helt enkelt fira nyår dragspelandes. Eftersom jag bara kan Drömmen om Elin och Eldarevalsen kommer det att bli ganska tjatigt för alla andra som kommer att vara hemma hos oss. Men lite får de väl offra, och vad gör man inte för att ens hund ska få ett tryggt nyårsfirande.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards