Alla inlägg den 2 december 2006

Av La Famiglia - 2 december 2006 23:13

Det märks att Ia börjat på dagis. Hon har verkligen varit trött idag. Legat och sovit både på för- och eftermiddagen. Men hennes vakttendenser blir alltmer irriterande. Under stundom skäller hon så fort det rör sig ute på gatan. Idag tog vi dock till drastiska metoder. Förmodligen både ser och hör hon förbipasserande. Ser gör hon genom nedre glasrutan på altandörren. Men nu har vi hissat ner persiennen så hon inte kan se ut. Det hjälpte lite.Vi har också haft en långsittning på trimbordet. Hon var väldigt långhårig, men nu har fru och dotter klippt henne så hon nästan ser ut om en lagotto i stället för en softis. Och man ser att lagottokrullet kommer fram på fler och fler ställen. Inte så mycket men man ser en förändring i pälsen.

Av La Famiglia - 2 december 2006 22:27

I torsdags kväll, när Ia hade somnat och frun hade lagt sig, hörde jag från övervåningen (jag var på den nedre) hur Ia hostade till. Frun steg upp för att titta till henne, och konstaterade att hon hade kräkts. Eftersom det inte är ett normalt beteende tittar man självklart VAD hon kräkts upp för något för att eventuellt hitta en förklaring. Så frun börjar rota lite och när jag är på väg upp för att se hur det är, frågar hon. -Har hon käkat spagetti, och så håller hon upp en 15 cm lång spagettibit. Sen vrålar hon -Den rör på sig, och släpper den. -Det är ju en mask. -Skärp dig, tänker jag, men när jag kommer upp måste jag erkänna att det INTE är spagetti. En snabb kontroll i litteraturen ger vid hand att det är en så kallad spolmask. Påminner mycket om spagetti, men är spetsig i ändarna. Tveklöst en spolmask, ca 15cm. Om någon av er vill se en bild på den kan jag mejla över bilden. Ganska äckligt tycker de flesta som jag berättat detta för. Men jag tycker det känns som en perfekt historia att berätta på jobbet över en lunch när vi äter spagetti och köttfärssås, men min fru har avrått mig från det.

Av La Famiglia - 2 december 2006 22:00

Nu börjar det bli mycket. Igår på jobbet han jag varken läsa bloggar eller skriva något själv, jag han bara med att publicera några kommentarer. Jag tror arbetet går in i den fasen där man måste arbeta runt 50 timmar i veckan. Dagarna är fulla av möten och samtal, så det som måste tänkas och skrivas får man göra på kvällstid. Det vete fan hur man ska hinna sköta sin blogg. Och idag har datorn varit upptagen med SIMS hela dagen, och jag med annat. Jag har läst i många bloggar hur folk har ägnat hela veckan åt att plocka fram julgardiner, ljusstakar och advetsstjärnor. Men inte vi. I morse gjorde vi en inventering av förråden och fann att vi skulle behöva två stjärnor och en ljusstake. Dessvärre hittade vi inte sådana stjärnor vi vill ha. Vi har varit runt i 7 affärer, och inte någonstans hittat det vi sökt. Till slut hittade vi en stjärna som var nästan OK, så då köpte vi en. Sedan har vi farit runt huset, satt upp alltsammans, hängt julgardinerna och städat, för i morgon får vi gäster på advetnsfika. Sålunda måste jag gå upp klockan 8 för att sätta en bulldeg, men det får väl gå. Nu har friden lagt sig över La familia, alla stjärnor och ljusstakar är tända, vi har tänt höstens första brasa i spisen (ja, jag vet att man borde gjort det för länge sedan, men det har inte blivit av), vi har druckit kvällskaffe och smakat på de nybakade ingefärs- och citronkakorna som vi ska bjuda på i morgon. Strax ska vi gå ut med hunden och sedan väntar en varm bastu. Men först ska jag skriva i kapp i bloggen och titta runt lite och kanske skriva en och annan kommentar, så here vi go

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards