Alla inlägg den 21 december 2006

Av La Famiglia - 21 december 2006 23:55

Får man bli arg, så här dagarna före jul? Ja, det får jag, det är ju min blogg. Idag hade jag kallat till beslutsmöte på jobbet. Ett beslut i 50 miljoner-kronors-klassen. Till detta beslut behövs ett antal chefer. En av dessa chefer dyker inte upp på mötet. Jag ringer honom, han svarar inte så jag talar med hans mobilsvar, jag skickar för säkerhets skull ett SMS också, och jag ber honom omgående kontakta mig. Klockan 6 nu i kväll när jag var och handlade lite, får jag ett SMS till svar. "JAg kunde inte komma på ditt möte, jag fick ett akut kundmöte". Fan, han är inte säljare. Jag tvivlar ens på att han har kundkontakt. Han är chef över ett projektkontor. Den sliskige jäveln kör med det billiga retoriska knepet att alltid blanda in ordet "kund" i sin argumentation. Eftersom alla moderna företag ska "sätta kunden i fokus", blir argument med ordet kund i, oantastliga. Tror han. Jag svarar omedelbart med: "Du kanske borde hört av dig, eller skickat en ersättare". Och vad svarar idioten? "Ja, det borde jag gjort. Jag ska ta med mig det till nästa gång" ???????????????????????? "Jag ska ta med mig det till nästa gång."

Av La Famiglia - 21 december 2006 23:13

Idag har inte varit någon rolig dag för Ia. Den började tidigt i morse med att hon kräktes. Sedan gjorde hon det igen. Sen gav vi henne lite vatten (hon ville inte äta frukost), då kräktes hon igen. Så hon fick stanna hemma från dagis idag. Hon har i princip sovit hela dagen. Utom ibland, då hon varit uppe och bitit på yngsta dottern. Så har hon druckit lite mer, utan att spy upp det. Och hon verkade piggna till lite till middagen, men sedan somnade hon till igen, spydde lite, vankade runt i huset sov mer, drack lite, och nu har hon gått och lagt sig. Hon har druckit alldeles för lite, inte fått någon mat men hon skiter som hon ska, vilket är viktigt. Det ska tyda på att vi troligen inte talar om något olämpligt föremål som hon svalt som sitter i vägen. Vid en noggran examination har det också visat sig att hon skiter grus, alltså sådant hon lapat i sig de senaste dagarna. Enligt veterinären vi talade med i morse kan grusätandet vara ett tecken på att hon känt sig dålig i magen. Vi får väl vänta och se vad som händer. Blir hon inte bättre och får hon inte i sig någon vätska får vi nog ringa veterinären igen.Detta är inge roligt alls. Det påminner om när man hade små små barn som var sjuka. Man kunde inte fråga dem hur de kände sig, och de kändes så små och sköra så man var livrädd att det skulle vara något allvarligt. Vi får se vad morgondagen bjuder. Förhoppningsvis är hon lite piggare, dricker lite mer och kräks inte upp det.

Av La Famiglia - 21 december 2006 22:44

Till exempel jag. Se på bilden vad jag införskaffat idag. Enda trösten är att jag är medveten om min dåliga smak. Och sjukdomsinsikt är ju första steget mot ett tillfrisknande. Eller förresten, jag ska inte säga att jag har dålig smak. För det betyder att jag anser att den som tycker om sådant som på bilden nedan också har dålig smak. Och jag vill inte döma andra på det viset. Så då säger vi så här. På bilden nedan ser ni vad jag köpt idag. Jag tycker kanske inte den är så vacker, men jag tycker den är rolig att titta på. Dessutom påminner den mig om när jag var i Schweiz en gång för länge sedan. Det var väldigt fint och trevligt, och det känns bra att framkalla minnen från den resan.Och ska sanningen fram, vaknar den lille ingenjören inom mit till liv ibland. Till exempel av fiberoptik.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards