Alla inlägg den 4 december 2006

Av La Famiglia - 4 december 2006 23:00

Nu börjar dagarna bli allt längre för Ia på dagis. Idag lämnades hon klockan 12 och hämtades inte förrän halv fem. Men inte hade hon kissat idag heller. Trots den långa vistelsen på dagis. Och vi som hade tränat henne i helgen på att kissa på andra ställen än i vår trädgård. Vi måste tydligen träna mer. Så fort vi kom hem tog jag henne på en kort promenad, och vi hade inte gått längre än 50 meter så kissade hon. HmmmmIdag har hon fått träffa ännu fler kompisar på dagis. Riktigt vilka sorter vet jag inte, men det verkar ha gått bra i alla fall. Det känns verkligen bra att hämta och lämna henne på dagis. Det känns att de bryr sig om att hundarna har det bra.

Av La Famiglia - 4 december 2006 22:57

Nu ser jag till min fasa att mina två senaste inlägg går i sirapens tecken. En massa försök till djuptänkta tankar. Det kan väl vara OK, men det måste vara dynamik i inläggen. Man måste varva djup med något annat mer lättillgängligt. Nu kommer emellertid strax ett inlägg om vad som sig tilldragit för en hund denna 4 december 2006.

Av La Famiglia - 4 december 2006 22:47

Nu närmar vi oss jul. Igen. Och det gör vi allt snabbare för varje år, känns det som. Och julafton, den kanske finaste dagen på hela året, hinner knappt börja förrän den är slut. Och det blir ju så, ju äldre man blir. Det är inte så konstigt. Jag tror att många av er läsare känner igen det. Eftersom jag verkligen unnar er, ni som läser min blogg, en lång och skön julhelg skulle jag vilja dela med mig av hur jag brukar försöka få ut så mycket som möjligt av den allt kortare julen. Jag börjar nu. I början av december. Redan nu börjar jag längta efter och se fram emot de där, två tre speciella tillfällena på julen som är som finast. I vår familj är det julaftonsmorgonen, när allting ligger framför oss, julaftonskvällen när lugnet åter har sänkt sig efter det intensiva firandet, och julottan, visserligen bara från TV-soffan, men ändå, som är de finaste tillfällena på julen. Dessa tre tillfällen går jag redan nu och längtar efter. För då kan jag njuta av dem inte bara när de infaller, utan under hela december. Prova det; välj ut några av julens bästa tillfällen och börja längta efter dem redan nu. Sedan tror jag det är viktigt att inte försöka vara så förbannat vuxen. Man måste våga släppa fram barnet inom sig till jul. Erkänn, i alla fall för dig själv, att du älskar att få julklappar, att du är lika otålig som barnen att det ska bli julklappsutdelning, och att du inte alls är trött på Kalle Anka, i alla fall inte om du samtidigt får äta knäck, is-choklad, fikon, dadlar och clementiner. Och slutligen tror jag man måste reflektera lite över vad man gör. Stanna upp ett kort ögonblick och tänk: Vad händer just nu? Vad är det bästa med detta just nu? Och sen kan man fortsätta äta gröt, knäcka nötter, umgås med familjen, eller vad man nu höll på med. Eller också har ni kära läsare något annat knep för att verkligen ta tillvara allt fint som julen erbjuder. Hur ni än gör, glöm inte bort att julen kan börja redan nu, och att det är hög tid att börja njuta av julen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards