Alla inlägg den 6 december 2006

Av La Famiglia - 6 december 2006 21:29

Samma förutsättningar som igår. Eller egentligen ännu sämre, för jag lämnade inte ens på dagis i morse, men å andra sidan har jag redan kommit hem.Det berättas från dagis att man (av ett för mig i detalj än så länge oförklarat skäl) provade ett antiskäll halsband på Ia. Troligen skäller hon lite för mycket för att hon blir lämnad utan människor i hundhagen (var det någon som sa att vi borde tränat mer ensamhet? Näe, jag tänkte väl det). Och helt klart har vi en klok hund, hon fattade på en gång sambandet med skällhalsband och skällande. Någon i personalen kallade henne också för älskvärd, vad nu det kan betyda. Det verkar också som hön har kommit på poängen med att kissa. Som alla som börjar på dagis har hon blivit förkyld. Jag hoppas bara det inte smittar oss.Förresten, vi mätte hennes mankhöjd i söndags, eller försökte i alla fall. Helt klart är att så värst mycket högre ska hon inte bli. När vi skulle ge henne maskmedicin vägde vi henne också, och hon vägde 11 kilo. Om jag minns rätt ska hon väga 14 kilo som fullvuxen enligt rasstandarden. Så högre ska hon inte bli, men kraftigare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards