Alla inlägg den 7 december 2006

Av La Famiglia - 7 december 2006 20:56

Jag vet inte varför jag kom att tänka på det, men eftersom det är jul snart, och de dåliga rimmarnas tid, skriver jag ändå ner det. Jag tror aldrig jag någonsin har hört Calle Schewens vals framföras korrekt med avseende på rim. På ett ställe är texten som följer: Jag är som en pojke, fast farfar jag är,ja rospiggen spritter i mig!Det blir bara värre med åren det därmed dans och med jäntornas blig.ALLTID när jag hör denna sång sjungas, spelar ingen roll av vem (även de stora välkända vissångarna), så sjunger de "spritter i mej". Mej rimmar INTE på blig!!!!!!!!!!! Jävla rimklåpare. Och N.B jag talar om artister som Mikael Samuelsson, Lars Berghagen, Carl Anton, och alla de som sjunger på Allsång på Skansen. Inte en enda fattar att mej inte rimmar på blig.

Av La Famiglia - 7 december 2006 20:40

Så var då mina kursdagar slut, och jag hade faktiskt möjlighet att hämta hund på dagis i eftermiddags. Och då berättades det att hon är som en dammsugare när de går promenad. Hon tar all hon ser i munnen. Jag kunde då glädja dem med att hon är ingen dammsugare. Inte om man jämför med hur hon var för några månader sedan. Sedan berättade dom att dom i brukar hälla ut Ias mat på golvet när hon ska äta. Då tar det i alla fall lite längre tid att äta än om den bara ligger i en skål. Ingen dum idé. Vi ska prova den till jul när vi kommer hem till svärmor och hennes heltäckningsmatta.I övrigt har jag nog inte så mycket att rapportera. Det har gåtts ut på kvällspromenad nu. Hoppas hon hinner lugna ner sig efter den till Fråga Anders och Måns.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards