Alla inlägg den 22 december 2006

Av La Famiglia - 22 december 2006 22:13

Ia är inte sjuk. Längre. Det intygar mina barn som varit hemma med henne hela dagen. Det har varit fullt tillräckligt fart på henne för att trötta ut en klen person. Vi har matat henne med kokt ris idag, och det verkar ha fungerat bra. Hon fick följa med och köpa julgran efter middagen, och nu på kvällen har hon till och med fått gå den lilla kvällspromenaden. Så vi ser morgondagen an med tillförsikt.

Av La Famiglia - 22 december 2006 08:41

"Jag ska ta med mig det till nästa gång"?????????? Du Jonas, är du säker på att det blir någon "nästa gång"? Du glömmer bort två saker. För det första; din enhet är just nu föremål för en omorganisation, och troligt är att din tjänst kommer att utlysas och du blir då tvungen att söka om den. För det andra; jag är facklig företrädare och alla chefstjänster ska MBL-förhandlas. Jag har stoppat olämpliga chefer förr!Korrumperat fack och maktmissbruk? Javisst, men inte värre än inom företagsledningen. Å andra sidan kan det ju vara så att jag inte är ensam och detta kanske inte är första gången som du Jonas inte sköter ditt jobb på ett korrekt sätt. Jag kanske har hela medlemskåren bakom mig med ett flertal exempel på då du agerat olämpligt. Betänk detta.Troligt är dock att Jonas inte kommer att läsa detta. Han är nämligen fullt upptagen med sin självupptagenhet och sitt karriärklättrande.(Jonas heter i verkligheten något annat)

Av La Famiglia - 22 december 2006 08:38

Nu har jag legat halva natten och stirrat på skapelsen på bilden i det tidigare inlägget. Jag måst nog ändra mig igen. Jag kan inte annat än kalla den smaklös. Alla ni som tycker den verkar fin, jag beklagar att jag kallar den smaklös, men ska jag vara ärlig mot mig själv kan jag inte göra annat. Däremot vill jag besämt förneka att jag har dålig smak. Hur kommer det sig då att en smaklös tingest kommer in i vårt hem? Jo, förutom att ha god smak har jag också glimten i ögat.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards