Alla inlägg den 20 december 2006

Av La Famiglia - 20 december 2006 22:16

Dagen har varit bra, varken mer eller mindre. Ia fick en julklapp på dagis idag. Vi har haft gäster nu på kvällen, och det är klart Ia blir glad när det kommer gäster, men jag tycker nog att hon är lite mer sansad nu än tidigare. Skönt.Jag har försökt aktivera Ia lite nu på kvällen, men jag tycker det är svårt att veta hur man ska göra. Frun har önskat sig en bok i julklapp om hur man aktiverar hundar. Jag hoppas hon får den, så kanske man kan få lite nya tips. Jag vet i och för sig vad jag skulle vilja lära henne. Att hon inte får gå in i vårt sovrum. Men jag vet fankenimig inte hur jag ska göra!! Jag har sedan tidigare haft en plan att lära henne leta upp och hämta sin nalle. Leta upp nallen går väl sisådär, men att få henne att ta upp den och bära den till mig är inte lätt. Det har jag inte lyckats med alls. Jag vet inte hur jag ska göra det heller.

Av La Famiglia - 20 december 2006 18:59

Med anledning av alla positiva kommentarer till föregående inlägg om att fika, måste jag få delge vad jag fick höra av min vän igår när vi satt på kafét. Hon berättade att hon, jag minns inte i vilket sammanhang, läst, eller hört, om någon som var ute och fikade med en vän. Men så fort hon skulle berätta något för vännen sa denne; det där vet jag redan, det har jag läst på din blogg. Mao, om man har en blogg är det ingen idé att gå ut och fika, för då har man inget att prata om. Personligen har jag en annan syn på det. Det är ju perfekt om den man ska träffa har läste ens blogg. Då slipper man berätta en massa som man själv redan vet. I stället kan ju vännen få berätta desto mer, och man kan bara sitta tyst och lyssna och njuta. Förresten någonstans läste eller hörde jag att den ulitmata vänskapen är två vänner som går ut och fikar, sitter helt tysta i två timmar och när de skiljs tycker de att det bägge två haft vansinnigt trevlig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards