Alla inlägg den 14 december 2006

Av La Famiglia - 14 december 2006 22:58

Nu vet vi att det i stort sett bara är jag som kokar julskinkan och att ischokladen delar svenska folket i två lika stora halvor (för och emot). Nu är det dags att utforska TV-tittande. Gör er röst hörd i den nya omröstningen.

Av La Famiglia - 14 december 2006 22:47

Härförleden var vi ju på begravning av svärmorfar. Begravningar är ju sällan speciellt muntra tillställningar, men denna begravning gav mig faktiskt något positivt att bära vidare på. I slutet av begravningsakten ska ju alla vandra runt kistan för att ta farväl. Det var grannen till svärmorfar, en gammal tant på runt 90 år, (världens häftigaste tant för övrigt) stod vid kistan för att ta farväl, och när hon skulle gå därifrån klappade hon kistan på samma sätt som man klappar om en gammal häst när man lämnar den i stallet efter dagens arbete. Några klappningar som betyder något i still med "såja lilla gubben", eller "det blir nog bra med det här också ska du se". Ett fantastiskt sätt att gå vidare på. Jag är full av beundran.

Av La Famiglia - 14 december 2006 22:41

...när man tittar på vad jag lyckats skriva de senaste veckorna. Det är inte speciellt mycket. Jag hinner inte tänka och jag hinner inte skriva. Det som tar mycket tid just nu är jobbet. Det är ju en himla tur att jag har ett så roligt jobb. Men det är lite tråkigt att inte hinna skriva blogg, och än mindre läsa och kommentera andras. Jag förstår inte hur folk får tiden att räcka till. Jag läser nästan varje kväll om Breezies soffslapp. Jag har inte ens tid att titta åt soffan, än mindre slappa i den. I måndags kväll hade jag tempelmöte. När jag kom hem bakade vi pepparkakor, till bortemot 10. I tisdags hade jag styrelsemöte i villaägarföreningen. När det var slut bakade vi lussebullar. Det var inte klart förrän runt 11. I går var jag på möte i nykterhetslogen och kom hem runt halv 10. Idag har jag varit på julfest på jobbet och kom hem halv 10. Sedan ska man kolla posten, prata lite med barnen, och sen blir det inte mycket tid kvar till att läsa och skriva. Att ligga på soffan kommer inte ens på fråga. Breezie, hur gör man?

Av La Famiglia - 14 december 2006 22:35

Nu börjar det bli löjligt. Jag vet fan ingenting om vad som hänt idag. Jag har varit på julfest på jobbet och kom just hem. Har lekt lite med hunden men inte mycket mer. Men så vitt jag vet har det gått bra idag. Innan jag kom hem har det genomförts en himla massa hundaktiveringsaktiviteter. Få se om Ia är lugnare på dagis i morgon. Fan trot.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards