Alla inlägg den 17 december 2006

Av La Famiglia - 17 december 2006 22:00

Dan före dopparedan. Ja mig veterligen handlar dopparedan inte om att doppa kroppen i badkaret för att bli julfin, även om det var något man traditionellt gjorde på julafton förr i världen. För mig handlar det om att doppa julbrödet i skinkspadet. Men hur är det egentligen med dopp i grytan, är det någon mer än jag som vill ha det på julbordet? Berätta om era traditioner i den nya omröstningen.

Av La Famiglia - 17 december 2006 21:55

Omröstningen rörande Kalle Anka eller Karl Bertil Jonsson visar tydligt att Kalle Anka är viktigare. Jag är upprörd. Hur kan vi tillåta oss att tycka att Kalle Anka, som varken är svensk, innehåller en massa oprovocerat våld, är ultrakommersiell och dessutom uttjatad är viktigare än Karl Bertil Jonsson, denne godhjärtade och snälla varelse i en alltigenom högklassigt svenska produktion. Hmmmmmm

Av La Famiglia - 17 december 2006 21:30

Kalas med vissa barn är uppenbarligen mycket jobbigare än en dag på dagis. Ia har i stort sett sovit hela dagen. Men runt klockan tre masade hon sig ut med mig på en promenad. Det för första gången på längen jag var ute med henne i dagsljus, och då såg jag till min förfäran att hon lagt sigt till med en ny ovana. Hon dammsuger marken på smågrus. Hon käkar små små stenar hur mycket som helst. Stenarna är inte större än ett par millimeter, men hon äter många. Jag hoppas de inte stannar kvar i magen utan liksom kommer ut i andra änden. Vad säger expertpanelen, är lagotton en grusätare? Och ska man göra något åt det?När vi badade bastu härförleden passade hon på att tugga sönder gungsstolen också. Eller i alla fall ena armstödet är nu tämligen vältuggat. Jag får väl spackla och måla om sen. När hon slutat tugga.Inlagd sill är ingen italiensk mat har jag kommit på. Jag lade in julsillen idag, och det var inget som Ia tyckte var roligt. Ättika är ju inte hennes favorit, det vet jag sen tidigare. Och när man kokar sillagen, doftar det ju ättika i hela huset. Ia var INTE glad.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards