Direktlänk till inlägg 21 december 2007

Helvete, dagens i-landsproblem

Av La Famiglia - 21 december 2007 12:30

Igår kväll (eller snarare i går natt) när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag att diskmaskinens lysdioder blinkade som en jävla fyr. När jag kontrollerat med Svensk fyrlista (bruksanvisningen till diskmaskinen) förstod jag att översvämningsskyddet löst ut. "Stäng av vattentillförseln och tillkalla reparatör" stod det. Reparatören kommer först den 7 januari. Nu måste jag diska för hand hela jul- och nyårshelgen. Helvete, dagens i-landsproblem har drabbat mig.

 
 
Karin

Karin

21 december 2007 13:19

Synd att vi inte bor närmare varandra för då hade Lars säkert kunna hjälpa er. Det är både på ont och gott at ha en händig man i huset. Tvättmaskinen som gick sönder för oss för nån vecka sedan var över 20 år gammal och gud vet hur många gånger han lagat den..........
Så när det INTE gick att laga den här gången var det inte utan att jubla lite inom mig själv .......ÄNTLIGEN!!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

21 december 2007 13:22

På sätt och vis är jag benägen att också tycka det är synd att ni inte bor närmre. Men man kan se det såhär också. Om ni bodde närmre skulle man inte med samma glädje kunna se fram emot att få komma och hälsa på er. För då hade vi gjort det för länge sen.

 
Ingen bild

Hannah

21 december 2007 20:11

Vår lägenhet i uppsals står tom nu under jul och nyår. Ni kan få åka dit och låna vår diskmaskin!

 
Ingen bild

La famiglia

22 december 2007 08:14

Hannah, efter att ha diskat för hand efter kalaset igår lutar det åt att vi gärna tar emot ditt erbjudande och åker till Uppsala för att diska. Jag antar att nyckeln ligger under dörrmattan som vanligt.

 
Ingen bild

Hannah

22 december 2007 08:23

Jajamensan... Kan ni ta in posten om det har kommit något? nyckeln till postfacket ligger på köksbordet.

 
Ingen bild

La famiglia

22 december 2007 08:28

Visst, det fixar vi. Men nu inser jag något. Begreppet "Nyckeln till postfacket" fanns inte när jag bodde i lägenhet senast. Här har det uppenbarligen rationaliserats en hel del i postutbärningen. Eller har ni något speciellt arrangemagn med postfack på postkontoret?

 
Ingen bild

Hannah

22 december 2007 17:39

Vi har extremt lata brevbärare som endast behöver gå in på bottenvåningen och öppna ett fack för att lägga in posten. Moderniteter! PÅ valhallavägen kommer vi i alla fall få posten in genom dörren. Så även tidningen. Som det är nu måste vi ÖPPNA dörren och ta in tidningen. Jättejobbigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards