Direktlänk till inlägg 8 december 2007

Hunddagboken 8 december 2007

Av La Famiglia - 8 december 2007 23:34

En sån dag. En riktig sån där skitdag. Morgonen började lite oroligt. När vi släppte ut Ia i trädgården för de vanliga morgonbestyren bajsade hon inte. Det brukar hon alltid göra annars. Hon är pålitlig som en klocka. Inget att oroa sig för egentligen, om det inte var så att hon troligen inte bajsade i går morse heller (Det är inte alltid lätt att ha full koll). Och ännu värre, troligen inte heller varken i går eftermiddag eller i går kväll. Hon försökte men det gick inge bra. Och då börjar man ju undra. Men varken vid utsläppet i trädgården eller på morgonpromenaden försökte hon. Och inte heller på promenaden mitt på dan. För säkerhets skull ringde vi veterinären och frågade. Dom sa att så länge hennes allmäntillstånd inte är försämrat och så länge hon inte kräks upp det hon käkar är det väl ingen större fara. Så då lät vi saken bero, men när vi skulle åka iväg på julmarknad valde frun att stanna hemma för att ha uppsikt över Ia. Så mycket med uppsikten blev det väl inte, för hon somnade och sov rätt gott (frun alltså). När vi andra kom hem fick Ia gå en till promenad men utan resultat. Men när hon kom hem hade hon himla bråttom ut i trädgården och si på fan. Då ordnade det upp sig. Och på kvälls promenaden nyss letade hon upp det mörkaste stället i hela byn och satte sig där och la en hög.  Troligen berodde det hela på att hon kom ur rytmen antingen i går morse eller i går eftermiddag eftersom vi då satte oss direkt i bilen för att åka till Lotta. Hon brukar annars ha ganska bråttom hem till trädgården när hon kommer från dagis.


Idag har jag bestämt mig för att konstatera att trägen vinner. I normala fall har vi en grind in till sovrummet så att Ia inte ska gå in där. Men numer verkar det som om hon vet att hon inte får gå in där, för trots att grinden är öppen går hon inte in, utan lägger sig utanför. Och det verkar också som om vi med träget tjatande har lärt henne att man inte får springa  ut genom ytterdörren innan någon sagt var så god. Däremot har hon nollkoll på vad kurragömma är för lek. Ia skulle leta efter frun idag, och hon har nog förstått att hon ska leta, men hon verkar inte alls ha fattat att hon ska markera genom att gå fram till den hon letar efter. Det verkar som om hon är nöjd när hon kommit in i rätt rum och konstaterat att där är hon. Vi får jobba vidare på det. En annan dag.

 
 
Ingen bild

Hannah

9 december 2007 09:58

Ia är alltså en bajsenheimer?!

 
Ingen bild

La famiglia

9 december 2007 10:30

Alltså här måste jag erkänna min bristande bildning. Jag förstår inte riktigt (dvs inte alls)

 
mia

mia

9 december 2007 10:38

Oj vad jag kan känna igen mig i det här. Så fort hunden inte bajsar som vanligt inbillar jag mig att någor har fastnat i magen. Försöker då tänka att så länge hon inte kräks eller försöker bajsa så bör det inte vara någon fara, men kan inte låta bli att orora mig lite ändå.
Hur kunde man bli sån här igen? Det var ju likadant när barnen var små. Skillnaden nu är väl att en Lagotto blir aldrig äldre än 1år i ens huvud. Inte med tanke på hur de beter sig. Har läst någonstans att hundars intelligens kan jämföras med en 1 årings.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hannah

9 december 2007 11:34

Ja alltså hon bajsar helst hemma.

 
Ingen bild

La famiglia

9 december 2007 13:24

Mia, det där med att kräkas visste jag inte förrän veterinären sa det, men däremot har jag hållit mig ganska lugn så länge hon inte försökt. Det jobbiga i går var ju att hon försökte utan att lyckas i fredags kväll.
Jag har för mig tt en hunds intelligens är högre än en 1-årings. En papegoja har väl som en treåring, och en hund kan väl inte vara sämre än en papegoja.

Hannah, nu förstår jag. Och då blir svaret ja!

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

9 december 2007 20:45

Vad heter motsatsen till en bajsenheimer? Vi har två hundar som endast i nödfall gör något hemma. Det ska helst ske så långt bort som möjligt.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

9 december 2007 21:20

...och den frågan går direkt vidare till Hannah.

 
Ingen bild

Hannah

10 december 2007 17:27

Bajsenboorten!

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

10 december 2007 22:05

Tack Hannah. Då är det sådana jag har. :-)

http://www.tottigalotti.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards