Direktlänk till inlägg 2 december 2007

Hunddagboken 2 december 2007

Av La Famiglia - 2 december 2007 22:42

Vi vaknade tidigt, drack en kopp morgonkaffe, och medan jag började baka inför adventsfikat gick Ia på sin morgonpromenad. Det blev nog en lite långtråkig förmiddag för Ia, men så småningom kom det ju fyra andra lagotto och en himla massa människor. Och jag kan väl inte säga annat än att Ia visade sig från sin bästa sida idag. Hon skötte sig exemplariskt bland alla människor och hundar. Men när det närmade sig uppbrott tyckte Ia det kunde vara dags att leka lite, så hon fick igång Tosca på lite lek, och Basta försökte blanda sig i också, men hon kom liksom lite utanför. Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Det är verkligen roligt att se lagotto leka med varandra. (Vi hade störst hund, och då är det ju alltid roligt, om inte den mindre hunden är en tysk jaktterrier) Det som jag tycker är mest intressant med lagotto som leker, är att dom leker så tyst. Det är inget skällande och inget gläfsande. "Är det inte fantastiska hundar vi har?".


När det bara var Tristan och Tosca kvar (ja, Helena och Hannah var kvar också) gick vi på en lagottopromenad runt byn. Och som jag nog sagt tidigare, det är oerhört uppbyggligt att se att det finns andra hundar än Ia som drar i kopplet när man är ute och går.


När alla åkt hem och vi käkat middag, var det dags för lite hundvård, så vi baxade upp Ia på trimbordet och kammade lite. När vi sedan tog en paus gick Ia och la sig på en hög med kläder, och där blev hon liggande resten av kvällen. När vi skulle fortsätta på trimbordet var hon så jävla sur, så det var bäst att låta bli. Hon kom inte ens och ville vara med när vi skulle dricka kvällskaffe. Hon verkar fullständigt utslagen. Det var knappt vi kunde få ut henne i trädgården för att kissa innan hon gick och la sig, men till slut gick hon i alla fall ut. Nu ligger hon ock trynar någonstans, kanske i äldsta dotterns säng, jag vet inte. Men gott kommer hon nog att sova. Och så även jag.

 
 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

3 december 2007 10:46

VA!! Menar du att Lagotto drar i kopplet?? Det kunde jag väl aldrig tro..;-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

3 december 2007 16:03

Det trodde inte jag heller. Jag trodde det var fel på oss.

 
Ingen bild

Hannah

3 december 2007 17:33

tack för senast! Det var som sagt väldigt trevligt! Ni får pallra er hit och hälsa på någon gång. men ni får skynda er annars få ni bege er till valhallavägen istället...

 
Ingen bild

Helena o Tosca

3 december 2007 21:50

Vi tackar också och bockar!

Tosca var också helt slut när vi kom hem. Kul hade de allt, de små vovvarna.

 
Karin

Karin

3 december 2007 22:29

Tack för igår!!!!
Mycket trevligt och två tvärtrötta hundar. Jag tror de har sovit hela dagen nästan idag.

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

La famiglia

3 december 2007 22:40

Det kostar på att vara på kalas och uppföra sig. I alla fall om man är en lagotto. Helena, det var extra roligt att ni kom, er har vi ju inte träffat så mycket ännu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards