Direktlänk till inlägg 1 december 2007

Hunddagboken 1 december 2007

Av La Famiglia - 1 december 2007 23:26

Morgonen började med en chock. VAR FAN ÄR CHOKLADKAKAN SOM I GÅR KVÄLL LÅG PÅ SOFFBORDET???? Inga spår av kakan, och märkligast av allt, inga spår av förpackningen heller. Och Ia verkar inte speciellt hungrig. Jag väcker frun; hon vet ingenting. Jag väcker äldsta dottern; hon vet ingenting. Paniken stiger och vi frågar Ia; hon vet absolut ingenting. Till sist väcker jag yngsta dottern och frågar. Hon kan då berätta att hon plockade undan chokladkakan i går kväll så inte Ia skulle kunna ta den. Puh....

Som traditionen, eller i alla fall vanan numer bjuder, gick vi en hundpromenad efter morgonkaffet. Eftersom mycket stod på dagordningen för dagen gick vi inte så långt, utan bara bort till en lite närmare skog. Där fick Ia springa lös. Som vanligt hade jag med mig kameran för att ta lite fina hundbilder.

Men nu har jag ju leveranstestat klart min fars 70-årspresent, så bilderna blir inte lika bra längre. (Okej då, ovanstående bild är inte tagen med ordinarie kamera utan med en kamera i en mobiltelefon, inställd på halvtaskig upplösning. Men ändå.)


Efter morgonpromenaden har i stort sett hela dagen gått åt till att städa och baka. Det har väl kanske inte varit Ias favoritsysselsättning kan jag säga. Men hon har fått vara ute på den inhägnade tomten och letat lunch och blivit utskälld av grannens bostonterrier.  Efter middagen åkte jag till stan för att lyssna på Blues tillsammans med en arbetskamrat. Troligt är att Ia då fick en lång kvällspromenad, och att det sedan tränades rallylydnad en hel den här hemma. Men eftersom frun hade lagt sig när jag kom hem, vet jag inte. Det blir bara spekulationer.

 
 
Ingen bild

Hannah

2 december 2007 08:00

Stackars Ia som har haft en så tråkig dag men jag tror att hon blir rätt glad när hon i dag istället får 3 mysiga tjejer att busa med.

 
Ingen bild

La famiglia

2 december 2007 09:01

Vi får väl hoppas det. (Kanske)

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

2 december 2007 11:26

Ni får ha en trevlig dag.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

La famiglia

2 december 2007 22:58

Tack Yvonne, det fick vi. Hoppas erat adventsfika var lika trevligt som vårat, men det har jag svårt att tro :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards