Direktlänk till inlägg 29 september 2007

I kväll har jag frotterat mig med kändisar

Av La Famiglia - 29 september 2007 00:32

Ikväll var jag och Tommy Körberg på Stampen och tog en öl. Eller jag drack kaffe och coca cola, men Tommy drack öl. I alla fall såg det ut så. Jag kunde inte fråga honom för han stod på andra sidan lokalen. Eller i alla fall tror jag det var Tommy Körberg. Jag tyckte det såg så ut.

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

30 september 2007 00:27

Och jag har klappat Turbo, border collien - och fått en autograf av hans husse.
Det är väl det närmaste en kändis jag kan komma...

 
Ingen bild

La famiglia

30 september 2007 00:39

Ungefär lika nära som jag då. Men bara en lite fråga, vem är Turbo?

 
Ingen bild

Helena

30 september 2007 10:50

Duktig border collie som var med i lite filmer. Dog väl för några år sen, har jag för mig.

 
Ingen bild

La famiglia

30 september 2007 11:39

Fortfarande ingen aning om vem Turbo var. Man kan väl säga att mitt liv består av två faser: Fi och Ei (Före Ias ankomst och Efter Ias ankomst). Turbo var kansek Fi.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

30 september 2007 11:45

Ja, jag antar det.
Jag har alltid sett alla djur sen jag var liten så detta var en stor upplevelse för mig (vad kan jag ha varit, 11 år kanske).

 
Ingen bild

La famiglia

30 september 2007 12:41

Jag kan tänka mig det, att du är en sån där genuin djurmänniska. Det är ju inte jag på samma sätt. Eftersom lilla mamma är allergisk mot alla djur var ju eget djur när jag var liten aldrig aktuellt. När jag var 15 konstaterades i allergitest att jag var allergisk mot både hund och katt, så att skaffa eget djur har ju heller aldrig varit aktuellt. Men när hund på allvar fördes på tal av frun för några år sedan gjorde jag nytt allergitest. Och var fortfarande allergisk mot hund och katt. Men jag tjatade mig till att få träffa en allergolog och få göra pricktest i stället för de tidigare blodprovstesterna, och si då var jag inte allergisk mot varken hund eller katt. Men fortfarande är jag inte så där genuint intresserad av djur, utan det som intreserar mig är samarbetet mellan djur och människa. Så vad passar bättre än en hund? Skulle möjligen vara en delfin, men det är så svårt att hålla en delfin i ett litet badkar. Papegoja kanske också kan fungera, men det går inte att gosa med en papegoja på samma sätt som med en hund. Så hade Turbo funnits idag hade jag nog haft lite bättre koll.

 
Ingen bild

Karin

30 september 2007 13:11

Turbo var med i en svensk deckar-TV-serie som hette "Snoken" och ett annat program som hette "Stora Famnen". Tror han var med i flera filmer, han var en riktig stjärna.

 
Ingen bild

La famiglia

30 september 2007 13:13

OK, Snoken känner jag till. Och hunden minns jag. Och ärligt talat Helena, Turbo smäller högre än Tommy Körberg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av La Famiglia - 6 juni 2008 17:58

I någon slags miljömedvetenhetsanda talas det alltmer om hur fel det är att transportera mineralvatten långa sträckor när vi har så gott kranvatten i Sverige. Vi som älskar ramlösa, loka, etc framställs allmer som riktiga miljöbovar. Och i en förläng...

Av La Famiglia - 2 april 2008 22:46

I går på första april hade denna avdankade blogg 700 besökare. Det är ju inte vettigt....

Av La Famiglia - 4 mars 2008 23:13

Men hallå asså. Det senaste inlägget på denna blogg skrev jag sista december förra året, och sedan dess har jag en ny blogg.  Men vad kommer det sig att denna blogg fortfarande har en jävla massa besökare? Bloggen ligger ju idag för tusan på 14 plats...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:59

Som sagt, från och med nu flyttar jag till annan adress. http://hundblues.blogspot.com   Ni är välkomna dit om ni vill föjla mig under 2008 (och kanske även längre)   ...

Av La Famiglia - 31 december 2007 23:58

Nyårsafton, årets sista och mest spännande dag för alla hundägare. (Det är väl i och för sig årets sista dag för rätt många människor.) Dagen började med en tvåtimmarspromenad på golfbanan, och nog fan var det folk ute och spelade golf idag också. De...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards