Alla inlägg den 26 september 2007

Av La Famiglia - 26 september 2007 22:42

På fredag är det 20 år sedan jag började arbeta på det företag jag fortfarande är anställd av. Då har jag lovat bjuda på tårta för att fira min oförmåga att skapa förändring i mitt liv. Men det ska väl tilläggas att jag absolut inte gör samma sak som för 20 år sedan, och min lön har väl ökat med 6 gånger på 20 år. Och ett kilo köttfärs kostar ungefär lika mycket nu som då.


I morgon måste jag baka tårtor. Frågan är bara vilken sorts tårtor jag ska baka. Jag har inte bestämt mig ännu, men det börjar nog bli dags att göra det snart.

Av La Famiglia - 26 september 2007 22:38

Idag berättas det från dagis att hanhundarna har varit lite väl intresserade av Ia, så hon har bara fått vara med tikar idag. Vissa hanhundar verkar fullständigt sakna hyfs. Det är dom som borde få vara hemma från dagis när någon tik löper tycker jag.


Det har varit en lite halvtråkig kväll för Ia idag. Jag var till exempel inte hemma (idag heller. Men i morgon), och frun har fått ett nytt intresse. Det heter Idol och utövas mellan åtta och nio på vardagskvällar framför TV4. Så det var först när jag kom hem som det blev någon kvällspromenad för Ia. Stackars hund.

Av La Famiglia - 26 september 2007 00:10

I vårt ordenssällskap har vi en mycket intressant broder, som jag brukar skjutsa hem efter våra träffar, eftersom vi bor åt samma håll. Han är några år äldre än jag (runt 20) men vad han har hunnit med hittills i sitt liv, skulle jag behöva en evighet för att hinna med. Hans yrkesbana är väl en ganska bra beskrivning om honom också. Han har arbetat som taxichaufför, drivit campingplats, varit föreståndare på en bensinmack, jobbat med redigering av en dagstidning, diakon, pastor, ungdomsledare, målar tavlor, klär om möbler, kan spela kyrkorgel, har kört MC, och säkert en hel del saker till som jag har glömt eller inte känner till. Gissa om det kan bli intressanta diskussioner i bilen hem från ordensmötena?

Av La Famiglia - 26 september 2007 00:03

Det är inte dumt att välja rätt vänner, eller bli vald av rätt vänner. "Rätt" kan betyda en massa olika saker. Just igår betydde det snäll. Jag har en bekant från vår IOGT-NTO-förening som är en märklig man på många sätt. Bl a är han kompis med Ralph Lundsten. Ralph har nyligen kommit ut med sina memoarer En själens vagabond. Min vän hade köpt på sig några exemplar när han ändå var ute hos Ralph för ett tag sedan, några exemplar som han skulle ha att ge bort till lämpliga personer, och det visade sig att jag var en ytterst lämplig person, så jag fick den boken. Det ska bli mig ett sant nöje att läsa den.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards