Alla inlägg den 20 september 2007

Av La Famiglia - 20 september 2007 21:49

...genom framrutan i bilen. Och inte nog med det. Jag kan också läsa av hastighetsmätaren. Jag har nämligen varit och hämtat alla mina glasögon. (3 par, och så har jag ett par sedan tidigare). Så nu blir det väl ett helvete att hålla koll på alla. Och att se skillnad på dem. De som har färgade glas som som är avsedda att användas utomhus kan jag nog skilja ut. Men att sedan skilja terminalglasögon från läsglasögon och de progressiva blir ett litet helvete. Och det verkar svårt, om ens möjligt att lära sig använda progressiva glasögon. Det är ju suddigt vart man än tittar i dem.  Men det kanske ordnar sig. Och med tanke på vad de kostade får jag verkligen hoppas att de är bra.

Av La Famiglia - 20 september 2007 21:42

I morse gjorde jag mig ingen brådska till jobbet, utan tog mig tid att gosa med hund. Ingen dum början på dagen alls. Men dessvärre gosade vi då bort morgonpromenaden, så den blev inte så lång idag heller. Frun var hemma på lunchen och medan hon satt och slafsade i sig en äcklig broccolipaj vid köksbordet fick stackars Ia fara runt i hela trädgården för att få fatt på sin lunch.


När jag kom hem från jobbet var Ia ensam hemma (barnen var ute och frun kom efter mig), och rackarns vad glad hon blev. Vi fick en mysig gosestund i soffan, men efter ett tag var det dags för mig att laga mat.


På kvällspromenaden fick Ia återigen för sig att hon var en fransk hund, och var tvungen att smaka lite grodlår. Och det blir ju liksom inge bra.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards