Alla inlägg den 11 september 2007

Av La Famiglia - 11 september 2007 22:52

Tredje dagen andra veckan som Ia är hemma från dagis. Fortfarande är äldsta dottern sjuk och hemma från skolan, så det går bra med hundpassandet. I natt har Ia enligt utsago varit jobbig. Hon har skällt flera gånger, men inte velat gå ut, utan nöjt sig med att bli klappad och kliad. Enligt utsago var det en i familjen som blev halvt hysterisk på hunden i natt. Fråga mig dock inte vem, jag vet inte, jag sov. I morse gjorde hon några försök att kräkas, men det blev inte så mycket med det, för hon hade inte fått någon frukost. I morse var hon inte så pigg på att gå ut heller, varken på promenad eller bara i trädgården. Och inte var hon hungrig heller. Lite orolig åkte jag till jobbet. Men framåt lunch fick jag lugnande besked om att hon både ätit och varit ute. Och nu på kvällen finns inga spår av morgonens beteende.  

Jag har varit borta i kväll, och när jag kom hem övade fru och hund ett av rallylydnadsmomenten. Hunden ska gå bredvid, stanna och sätta sig. Det var lite svårt att få Ia att sätta sig någorlunda rätt, men ibland fungerade det. Och Ia tyckte det var väldans roligt, så hon ville öva mer och mer.  Men jag släpade ut henne på en kvällspromenad, och det var också roligt. Tyckte i alla fall jag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards