Alla inlägg den 13 september 2007

Av La Famiglia - 13 september 2007 22:58

Idag har äldsta dottern frisknat till så mycket att hon i alla fall kunde släpa sig till skolan. Sålunda har frun pusslat sig igenom dagen för att ta hand om hund. Nu börjar det nästan bli så att Ia förväntar sig lite morgongos när jag käkat frukost, och hon förväntar sig definitivt gos när jag kommer från jobbet. Roligt tycker jag. Jag kanske inte behöver reklamera hunden då.


Som sagt, jag har inte varit hemma i kväll heller, men när jag väl kom hem tog jag Ia på en promenad. Och i andan av att öva lite inför rallylydnaden fick jag henne att gå bredvid mig, och så slängde jag ur mig ett stanna!, för att hon sen skulle sitta på mitt kommando. Men till min förvåning satte hon sig redan när jag sa stanna. Det måste övningarna med frun har lärt henne. Roligt med en lättlärd hund tycker jag.

Av La Famiglia - 13 september 2007 22:54

Den 12 och 13 oktober är det åter dags för Världens Barn-galan i TV, och lördagen den 13 är stora bösskramlardagen. Ni som läste min blogg för ett år sedan minns kanske att jag hade rollen som kommunsamordnare för dessa aktiviteter. På något underligt sätt har jag åkt på det igen. Det behöver egentligen inte vara så betungande, jag anser det mest handlar om att föra erfarenheterna från förra året vidare till årets jippo, så det flyter smidigare och ger mer pengar i år. Ikväll har vi i alla fall haft ett första möte i kommunen med representanter från de föreningar som var drivande förra året. Och det känns som om vi kommer få till det i år också.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards