Alla inlägg den 12 september 2007

Av La Famiglia - 12 september 2007 23:45

Även idag har äldsta dottern varit hemma från skolan. Och således har hon kunnat ta hand om hund. Trodde man i alla fall. I morse innan jag gick till jobbet tänkte jag släppa ut Ia i trädgården, men hon var inte så sugen på att gå ut, dvs hon satt bara på trappan och undrade vad jag sysslade med. Jag sa då åt dottern att hon måste släppa ut Ia, eller helst gå en liten promenad med henne rätt snart. När jag ringde hem kvart över tre hade Ia fortfarande inte fått komma ut. Hmmmmmmmmmmmmmm. Men å andra sidan hade hon inte sagt till att hon behövde heller. Vädret kanske inte riktigt lockade till att gå ut.


Som tidigare meddelats är denna vecka en sån där vecka då jag inte är hemma en enda kväll, så vad Ia gjort i kväll vet jag inte. Haft roligt hoppas jag.  När jag väl kom hem gick jag en kvällspromenad med Ia, och återigen mötte vi hennes komits Gino. Och det kan jag säga, att alla var inte motståndare till att göra mer lagottisar.

Av La Famiglia - 12 september 2007 23:39

Som traditionen bjuder, ska ju den som fått utmärkelsen också ge den vidare. Mitt problem är att de som absolut bäst förtjänar utmärkelsen är dels henne jag fått den av, och dels den andre som hon delade ut sin utmärkelse till.  Och när jag inte kan ge till dem blir det genast svårare. En person som jag tycker förtjänar den har tyvärr valt att sluta blogga, då hon kan väl inte heller få någon. Men Twinflower, hade du haft kvar din blogg hade du fått utmärkelsen av mig. Så då får jag hitta på något annat. Efter noggrannt övervägande väljer jag två andra personer som jag också träffat IRL, nämligen Tessan och Mia.

Av La Famiglia - 12 september 2007 23:16

Som många av ni läsare som glider runt på en massa bloggar säkert redan noterat, florerar det just nu en utmärkelse. JAG HAR FÅTT DENNA UTMÄRKELSE.

Jag kan bara säga att detta är stort. Jag har fått den av Karin. Och detta trots att under en stor del av utställningssäsongen har snyltat på utrymmet i Karins tält.


Motiveringen på engelska: "The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who ?effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don?t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".







 Fritt översatt: "Schmooze Award är priset till bloggare som obesvärat väver sin väg in och ut i blogosfären, efterlämnande vänliga spår och leenden, och med glädje skapar de nya vänner på vägen. De inskränker inte sina besök till att bara gälla de rika och framgångsrika utan lägger också sin tid på att hälsa nya bloggare välkomna. Det är dom som drar in varandra  i meningsfulla samtal och de vägrar att låta nöja sig med en simpel hälsning (goddag) - i hela processen lyckas dom att skapa en känsla av närhet och vänskap".

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards