Alla inlägg den 9 september 2007

Av La Famiglia - 9 september 2007 23:02

För stackars hunden har det kanske inte varit en riktig höjdardag. Ingen sån där riktig långpromenad, men däremot har hon fått inviga den inhägnade baksidan på tomten. Hon har också träffat en av grannens bostonterrier. Den stod på sin tomt och skällde våldsamt på Ia, men Ia stod bara och tittade på den som om hon undrade vad den höll på med. Vår tomt består till stor del av gräsmattor och rabatter, men vi har också en liten skogskulle, där vi inte är speciellt ofta. Och Ia har egentligen aldrig varit där uppe, men i och med att vi satt upp stängsel runt tomten fick Ia springa upp i skogen, och det gillade hon verkligen. Ia har också fått leta godishögar i trädgården samt gått ett spår som frun lade. Och nu är Ia trött och ligger och slaggar på min trädgårdsoverall.

Av La Famiglia - 9 september 2007 22:32

Så är då denna dag till ända, och en himla massa har man hunnit med.  Vi har satt upp det sista av stängselt runt tomten. Nu återstår bara lite staket på framsidan, sedan är tomten tillräckligt rymningssäker. För en lagotto. Vi har röjt diket längs vägen (vilket kommunen borde göra tycker jag, för det är deras mark). Vi har klippt häcken längs diket. Jag har bakat vitt matbröd (bergis eller barkis), jag har bakat kanelbullar och jag har bakat grovt matbröd. Dessutom har jag rostat kaffe, lagat middag och skrivit ett välkomstttal inför morgondagens ordensmöte. Eftersom mina barn går steppkurs, beslöt vi att vi till kvällsfikat skulle titta på filmen Singin´ in the rain, bara så att de får se hur det ska gå till. Kvällen avslutades med ett bastubad. Det jag inte hunnit göra ännu är att skriva ytterligare ett tal inför ordenmötet i morgon. Få se om jag gör det strax.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards