Alla inlägg under februari 2007

Av La Famiglia - 24 februari 2007 00:14

Och man kan tro att det är polarnatten som drabbat la famiglia eftersom det varit tyst länge härifrån. Den enkla förklaringen till denna tystnad är helt enkelt tidsbrist. Men nu ska jag försöka skriva ikapp och så. Om jag hinner.

Av La Famiglia - 23 februari 2007 23:18

Från dagis berättas det idag att Ia hostat när dom satte på henne halsband. Det berättas vidare att det inte är ovanligt efter en urinvägsinfektion. Jag förstår inte riktigt vad dom menar och hur det hänger ihop, men faktum är ju att hon hostat lite här hemma i kväll också. Utan halsband. Får se om det går över. Annars blir det väl till att gynna veterinärnäringen igen. Ikväll när vi tittade på så ska det låta stod Ia och skälle uppfodrande på frun. Det var helt klart att Ia ansåg TV-tittande alltför överskattat. Hon ville göra andra saker. Men nu har hon i alla fall gått och lagt sig.

Av La Famiglia - 22 februari 2007 23:16

Från dagis inget speciellt, och eftersom jag och mina barn varit på kalas hela kvällen har jag knappt fått träffa Ia idag över huvudtaget. Men medan vi var på kalas promenerades det (och drogs en hel del) och sedan aktiverades det en del inomhus. I övrigt inget.

Av La Famiglia - 21 februari 2007 22:13

Det berättas inte så mycket från dagis numer. Jag undrar vad som händer där egentligen. Jo, hundarna bli smittade av vinterkräksjukan. Den grasserar på dagis just nu. Får se om jag måste vovva någon dag framöver.Det blev tji kvällspromenad för Ia i alla fall. När vi gått drygt 100 meter hade hon lapat i sig ja i alla fall bortemot en 20 småstenar. Det torde väl motsvara en knapp halv deciliter. Jag tyckte det räckte, så vi gick hem igen. Och sedan dess har hon bara legat och sovit. Hon kanske var trött och inte ville gå ut i det kalla vädret, så hon åt grus för att snabbt få komma in igen. Fan vet.

Av La Famiglia - 21 februari 2007 22:04

Idag var jag inne på Kahls kaffe och köpte mig en espresso på lunchen. Som den i och för sig tämligen okunnige, men ändå påläste espressodrickaren jag är, så vet jag att tiden det ska ta för 3cl vatten att pressas genom kaffet till en espresso är någonstans mellan 20 och 30 sekunder. Hastigheten regleras med malningsgraden, mängden kaffe och hur hårt man stompar kaffet. Därför tittar jag alltid och tar tid när jag köper en espresso, bara för att se om dom kan något. Man behöver i och för sig inte titta, för man känner på smaken om den är rätt gjord eller inte. Men jag tittar i alla fall, så även idag. Jag ser då ganska raskt att det rinner för fort, det ser man liksom på strålen ner i koppen. Det ska inte droppa, inte rinna, utan liksom skruva sig ner. Det gjorde det inte idag. Och då står man där i valet och kvalet. Ska jag säga till att det blir fel eller ska jag inte? För vad vet egentligen jag? Naturligtvis hade jag rätt, kaffet blev äckligt.

Av La Famiglia - 21 februari 2007 22:03

Med anledning av mina tankar om att sova hos sina elefanter i gårdagens hunddagbok, kommer här en liten omröstning om din relation till ditt eventuella husdjur.

Av La Famiglia - 21 februari 2007 21:59

Klart är att våren och sommaren lockar mest. Vi är några som längtar efter premiärturen på Vespan, och vi är ungefär lika många som vill ha raggmunk och fläsk. Däremot verkar det inte finnas en enda båtägare bland mina läsare, för det är ingen som längtar till sjösättningen. Märkligt.

Av La Famiglia - 21 februari 2007 09:39

Jag har aldrig längtat så LITE efter att köra Vespa som i morse. När jag stack ut snoken genom ytterdörren möttes jag av -17 graders kyla. Fy fan vad kallt det skulle vara att köra Vespa till jobbet idag. ............eller...........Jag har aldrig längtat så MYCKET efter att köra Vespa som i morse. När jag stack ut snoken genom ytterdörren möttes jag av -17 graders kyla. Fy fan vad skönt det skulle vara att få glida iväg i en ljummen sommarkväll på Vespan.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards