Alla inlägg den 13 februari 2007

Av La Famiglia - 13 februari 2007 22:24

Är det bara som jag tycker att bloggandet blivit lite tråkigare de senaste dagarna? Vi som läser Alma Maters blogg vet vad hon skulle göra igår, och eftersom hon inte skrivit något alls varken igår eller idag, kan man ju befara det värsta. Jag tycker faktiskt inte det känns så roligt att blogga just nu. Du ska veta Alma att vi är några stycken här på bloggen som tänker på dig.

Av La Famiglia - 13 februari 2007 21:27

Jag åt lunch med en före detta arbetskamrat idag. Av naturliga skäl kom vi att prata lite hund. (Även om han inte har hund har ju jag det. Eller i alla fall min fru.) Min arbetskamrat berättade då om grannens 15-nånting-åriga son som funderade på att skaffa hund. Och vad ville han ha då? Jo en pitbullterrier förstås. Jag berättade då att det vore mycket bätter om grannen skaffade en staffordshire bullterrier. De ser ganska lika ut, och en staff är en stabil och trevlig familjehund som går bra ihop med barn. Men sen slog det mig. Varför vill grannen ha en pitbullterrier? Jo självklart för att inge respekt hos sina medmänniskor. Han har troligen ett jävligt taskigt självförtroende och vill bättra på det med en respektingivande hund. Och visserligen fungerar en staff lika bra, för vanligt folk ser inte skillnad på en pitbullterrier och en staff, men en sådan människa ska överhuvud taget inte ha hund. Inte ens en liten löjlig råtta till hund. Om hunden ska stärka den egna identiteten har man missat något. Jag hoppas innerligt att föräldrarna till denne son ingriper snarast och stoppar ett eventuellt införskaffande av en pitbullterrier.

Av La Famiglia - 13 februari 2007 21:21

Kvällen har ägnats åt förberedelser inför utställningen på lördag. Vi har varit och köpt ett så kallat utställningskoppel, och så har vi försökt reda ut alla tovor i pälsen. Vi har kommit en bit på väg, men det finns några tovor kvar att sortera ut. Det är inte lätt, men Ia blir i alla fall väldigt fin när det är gjort. Man kan säga att fredagskvällen är helt räddad. I övrigt finns det nog inte så mycket att berätta om dagen. Så då försöker jag inte mer med det.

Av La Famiglia - 13 februari 2007 17:20

Igår fick jag besked om att det jag håller på med på jobbet ska flyttas bort. Sålunda tappade jag arbetslusten och har haft tid till andra saker. Surfa runt på internet till exempel. Och jag hamnade på ticnet ganska raskt. Och jisses vad dyrt det blev. Men vad kulturella vi känner oss. Nu har vi beställt biljetter till Peter Carlsson och dom blå grodorna, Ringside med Jerry Williams, Grease från Malmö (men spelas i Karlstad) och generalrepetition av Melodifestivalen. Dyrt men kulturellt som fan.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards