Alla inlägg den 9 februari 2007

Av La Famiglia - 9 februari 2007 22:43

Idag berättas det från dagis att Ia bara kissat inne en gång, vilket vi alltså ska ta som en indikation på att antibiotikan har börjat verka. Hmmm, jag är fortfarande skeptisk. Jag tror inte hon någonsin kissat inne på dagis. Men jag har jävligt svårt att förklara varför veterinären skrev ut antibiotika igår om det inte var något som var fel. Hur som helst har vi idag fått höra från Ias uppfödare att en urinvägsinfektion på något sätt föregår det faktum att hon snart ska börja löpa. Inget konstigt alls egentligen.När jag skulle gå och lägga mig i går kvälll upptäckte jag en liten intressant sak. Medan jag satt och skrev i går kväll hörde jag hur Ia sprang upp på övervåningen. Det brydde jag väl mig inte om, för det gör hon i bland på kvällarna, och lägger sig då i soffan. Hon kommer ju inte in i någons sovrum eftersom dörrarna alltid är stängda i det läget. Men när jag skulle gå och lägga mig i går kväll hittar jag en sovande hund i fruns säng, och hon hade inte märkt ett dugg. (Och uppenbarligen inte stängt dörren heller. Så det var bara att bära ut henne till hennes hage. Och hon verkade inte ett dugg sur. Hon morrade inte åt mig, och försökte inte bita mig. Antingen var hon för trött, eller också lyckade jag på allvar säga ifrån sist hon försökte med såndana saker. Vi får väl se.Nu på kvällen var det jag ensam som fick gå promenaden med henne. Och appropå tidigare inlägg om tid för att tänka, att promenera med hund ger tid för att tänka. Om man gör det själv. Jag promenerar gärna själv med hund. Det gäller dock inte min fru. Hon följer gärna med mig, och vill gärna ha sällskap av mig när hon går ut. Det är väl bra på många sätt, men det passar inte alltid mig. Men i kväll fick jag alltså gå själv, och det var skönt. Nu verkar Ia mest trött och ligger och sover på hallgolvet. Jag funderar på att göra detsamma, men det blir nog sängen för min del. Hallgolvet är så smutsigt.

Av La Famiglia - 9 februari 2007 22:09

Det har inte blivt skrivet så mycket på bloggen de senaste veckorna. Jag har egentligen inte riktigt varit klar över orsaken till det. Även om jag haft mycket att göra har jag ju ändå haft tid att sitta framför datorn, men det har liksom inte blivit så mycket skrivet. Problemet är att jag inte har haft tid att tänka några vettiga tankar och sedan formulera dem. Att skriva redan färdiga tankar går nämligen ganska fort, men att tänka tar tid. Och det är den tiden jag inte har haft. Det tror jag inte är så bra. Jag tror det är viktigt att man har tid att tänka och att formulera sina tankar. När man väl tänkt tankarna är det inte speciellt svårt att få ut dem på bloggen. Det är bara att såattsäga stoppa in USB-kabenl i munnen och sedan tanka över tankarna från hjärnan till datoro, dekomopilera dem, klistra in dem i bloggen, och vips så är det klart. Men som sagt, man måste ha tid att tänka också. Nu när jag har insett det kanske det är lättare att skapa sig den tiden. Det får väl densamma (tiden alltså) utvisa.

Av La Famiglia - 9 februari 2007 17:12

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?Körde MC2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?Ger aldrig några nyårfjantlöften3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?Nej4. Dog någon som stod dig nära?Näe, ganska nära5. Vilka länder besökte du?Finland och Danmark6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?Hundpromenader 7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför?Borde naturligtvis kommit ihåg när jag tog MC-kort, men det gör jag inte. Däremot minns jag när Ia föddes, 29 juni. Varför? Det är väl tämligen uppenbart.8. Vad var din största framgång 2006?Att klarat MC-kortet9. Största misstaget?Att missa första uppkörningen för MC-kortet10. Har du varit sjuk eller skadat dig?Nix11. Bästa köpet?Vespan (eller möjligen någon av de otaliga fika jag hävde i mig förra året, i synnerhet på semestern)12. Vad spenderade du mest pengar på?Boende.13. Gjorde någonting dig riktigt glad?Ja14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006?Vet inte15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Både och16. Vad önskar du att du gjort mer?Njutit mer av livet (dvs fikat mer, kört mer vespa, druckit mer espresso, ätit godare mat, etc)17. Vad önskar du att du gjort mindre?Ätit18. Hur tillbringade du julen?Med familjen här hemma19. Hur många one night stands?Noll. Jag stod inte en enda natt förra året.20. Favoritprogram på TV?Så ska det låta (Eller pistvakt, men det gick väl inte under 2006?)21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?Nej.22. Bästa boken du läste i år?Minns inte, men säkert någon jävla hundbok23. Största musikaliska upptäckten?Marino Valle kanske.24. Något du önskade dig och fick?MC-kort25. Något du önskade dig men inte fick?En Vespa till26. Årets bästa film?Ingen aning.27. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?Var på Åland med Tempel Riddare Orden28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?Mer espresso, mer Vespaåkande, mer efterrätter, mer semester i Skåne.29. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?Alltid ändamålsenligt klädd30. Vad fick dig att må bra?Livet31. Vilken kändis var du mest sugen på?Napoleonbakelse (den är väl känd?)32. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?Införande av ordningsbetyg i skolan33. Vem saknade du?Alla som jag inte fick träffa, men framför allt min farmor34. De bästa nya människorna du träffade?först och främst Lotta (Ias uppfödare)och Tessan, och sedan alla andra som har berikat mitt hundår. Samt, icke att förglömma, alla nya bekantskaper jag gjort på bloggen35. En värdefull läxa du lärt dig i år?Konsten att blogga

Av La Famiglia - 9 februari 2007 16:55

Jag begriper ingenting. Idag har jag nästan inte haft några besökare alls. Visserligen har jag inte skrivit något, men det finns exempel på andra dagar då jag haft massor av besökare utan att ha skrivit något heller. Vad gör jag för fel? Vi får väl se om man kan klämma ur sig något vettigt ikväll och under helgen i övrigt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards