Alla inlägg den 2 februari 2007

Av La Famiglia - 2 februari 2007 22:01

Det berättas från dagis att Ia är en sällskapssjuk hund. På dagis vill hon inte vara ensam, så när hon ligger och vilar ligger på med huvudet på rumpan på en labbe. MEN VARFÖR SER VI INTE SÅDANA TENDENSER HEMMA???? Fortfarande har Ia inte på allvar insett att hon ska ligga i soffan mellan oss och mysa på kvällarna när vi ser på TV.Kvällen har ägnats åt att försöka reda ut de sista tovorna i pälsen inför morgondagens klippkurs. Inte det lättaste, men nu är det nog gjort.

Av La Famiglia - 2 februari 2007 21:36

Det är då själva fan. Jag hinner inte tänka. Veckan har varit för jävlig. I måndags kväll började en facklig kurs. Den fick jag hoppa över, för jag hade sista träffen med studiecirkeln. I tisdags morse åkte jag iväg på kursen, men var tvungen att lämna den vid middagstid för att åka på Mästarråd (styrelsemöte inom ordenssällskapet). Fortsättning av kursen på onsdag, och onsdag kväll gick åt att öva inför nästa måndag då jag ska ut och sjunga. Torsdagskvällen gick åt att köpa sax och öva gitarr. Idag fredag var det fredagsmiddag och sen Så ska det låta. Sedan måste jag skriva ett slutord till verksamhetsberättelsen för den förening jag är ordförande i. I morgon är det klippkurs hela dagen och jag har varit tvungen att laga middagen till i morgon redan idag, annars blir den klar lagom till kvällsmaten om jag ska börja när vi kommer hem i morgon. På kvällen måste jag öva gitarr. På söndag är det kyndelsmässohögtid i ordenssällskapet klockan 14.00 och klockan 17.00 är det årsmöte i nykterhetsföreningen. På måndag ska jag ut och sjunga och frun är inte hemma. På tisdag är det dels ordensmöte, vilket jag måste strunta i för nykterhetsföreningen kommer hem till mig för att vi ska tävla i den årligen återkommande tävligen Musikleken. Dessutom förväntar sig min arbetsgivare att jag utför minst ett heltidsjobb. När fan ska jag blogga?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards