Alla inlägg den 12 februari 2007

Av La Famiglia - 12 februari 2007 23:10

Dags för sista kurstillfället på fortsättningskursen. Men inte heller idag hade jag möjlighet att vara med. Men det berättas att det gick bra. Läxan var kommandot stanna (fungerade hyfsat) och kommandot backa (gick väl inte riktigt lika bra). I övrigt har Ia verkat trött här hemma. Både när hon kom från dagis och när hon kom hem från kursen. Men man kanske blir trött av sådant. Nu när denna kurs är slut är det dags att börja fundera på nästa kurs. Nosaktivering och kantarellsökning är några kurser som lockar. Får väl se vad det kan bli.

Av La Famiglia - 12 februari 2007 14:35

Igår kväll skulle jag göra en svampsås till fläskkotletterna. Jag har brynt svampen och ska slå i en bruk kräm fräsh. När jag hällt i den tycker jag såsen betedde sig så konstigt. Den fick en grådaskig färg och grynade och klumpade sig på ett sätt liknande när en sås skär sig, men ändå inte. Jag tog då kräm fräsh-burken för att titta på bästföre-datumet, men då upptäckte jag att det var inte kräm fräch. Det var kesella. Och för er som inte vet kan jag berätta att det går inte att göra svampsås på kesella. Pröva inte det!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards