Alla inlägg den 26 november 2006

Av La Famiglia - 26 november 2006 22:24

Nu har återigen någon besökt min blogg efter att ha googlat på "sju sorters apa" Vad är det med detta uttryck. Jag skrev om det en gång för länge sedan för att jag hade hört det i ett humorprogram på radio. Men är det allmänt uttryck, kommer det från något känt sammanhang, eller varför är det så många som googlar på just den frasen?

Av La Famiglia - 26 november 2006 21:58

Idag har jag varit hemma mycket med hund. Det är faktiskt väldigt trevligt. Och varenda gång hon varit ute har det varit behov av duschning. Och det är inget som Ia gillar. Däremot gillar hon godis, och slänger man in lite längst in i hörnet av duschen springer hon dit för att hämta det, och då kan man ge hennes tassar en liten dusch. Det går åt ganska mycket godis att få alla fyra tassarna rena, men det går.Man kannu så smått se hur hennes päls börjar krulla sig i nacken och lite på ryggen som riktig lagottopäls ska. Det är visserligen mest valppäls, men man börjar se antydan till det som komma skall. Kul tycker jag.

Av La Famiglia - 26 november 2006 10:15

Har just läst, på flera bloggar hur varmt det är runtom i Sverige. Jag håller inte med. I det rum vår dator står, finns också en dörr ut till baksidan av trädgården. Utanför den dörren finns Ias rasthage. En av Ias favoritplatser är i dörröppningen, för där har hon utsikt både över grannens bostonterrier, som helt galna far runt i deras trädgård och skäller på allt och alla, samt utsik över parkeringsplatsen med tidningsreturcontainern. Och för att kunna sitta i dörröppningen måste dörren vara öppen. Och när den påstått varma luften då strömmar in till mig där jag sitter vid datorn, håller jag inte med om att det är varmt. Det är svinkallt, och det hjälper inte ens att jag drar igång fläkten jag ställt under skrivbordet. Jag fryser i alla fall.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards