Alla inlägg den 6 november 2006

Av La Famiglia - 6 november 2006 23:36

När jag bakar bröd gör jag det ofta på eftermiddag och kväll. Det innebär att bröden blir färdiga runt 10, 11 på kvällen. Då brukar jag koka te, skära några skivor av det nybakade brödet, och bre på tjockt med smör (bröden är ofta varma så smöret smälter; då går det åt mycket smör) och sedan ta upp alltsammans på en bricka till sovrummet. Och frågan är om det finns något så sensuellt som te, nybakat bröd sent på kvällen på sängen tillsammans med sin älskade? Jag tvivlar

Av La Famiglia - 6 november 2006 23:25

Eftersom valpkursen idag skulle utspela sig i det stora köpcentret i grannorten, vilket är en oerhört stressande miljö för en liten valp som inte är miljötränad, har jag försökt få Ia att ta det så lungt som möjligt under hela dagen. Och det har väl gått ganska bra. Dock gick det inte så bra i natt. Hon vaknade klockan 2 och behövde gå på toaletten. När det var gjort hade hon ingen lust att sova. Men inte gjorde hon som vi andra, tänden sänglampan tog fram boken och läste en stund. Nädå, hon försökte fly sin kompost, och nu kan hon ju hoppa över kompostgaller, så det var inga problem. Småningom lugnade hon dock ner sig. Valpägarkursen utspelade sig alltså i ett stort inomhusköpcenter. Det gick väl så där ska jag säga. Ia blir ju alltid så stirrig när hon är tillsammans med sina klasskamrater, så det var inte så lätt att promenera omkring på ett avslappnat sätt inne i centrumet. Dessutom, när vi passerade busstorget utanför, upptäckte vi rask hur fruktansvärt skräpigt det är. En liten hundvalp är ganska nyfiken på allt som ligger på marken. Och "allt" var just, ALLT. Det är för jävligt vad folk slänger saker på marken.Väl hemma har Ia haft lite svårt att komma till ro, men nu verkar hon ha somnat.

Av La Famiglia - 6 november 2006 23:14

Jag ser att jag haft 45 unika besökare på min blogg idag. OCh jag har inte skrivit ett enda inlägg. Det är sånt man får dåligt samvete av. Men jag har inte haft inspiration att skriva. Nu är det sen kväll, och då kanske det händer saker. Så jag hoppas nu kunna skriva något som morgondagens läsare kan ta del av, så att de får lite valuta för den tid de lägger på min blogg. Jag är nämligen inte säker på att jag kommer hinna skriva något i morgon heller.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards