Alla inlägg den 1 november 2006

Av La Famiglia - 1 november 2006 21:46

Har just blivit ombedd (eller snarare fått reda på att jag ska) ta fram studiecirkelmaterial till en studiecrikel om musik. Det ska vara en studiecirkel på minst tre träffar och varje träff ska avhandla ett speciellt musikaliskt område. Detta cirkelmaterial skulle egentligen redan varit klart nu för distribution, men någonstans har det blivit fel, och nu ska jag som en räddande ängel sno ihop något på noll-tid. Roligt, och smickrande, men fan va´ svårt. Först och främst måste jag ju välja ut tre eller fyra ämnen att göra material om. Sedan måste jag samla fakta, skriva ner till ett studiematerial och sedan klämma fram intelligenta diskussionsfrågor utifrån studiematerialet. Spännande.

Av La Famiglia - 1 november 2006 21:38

Vad tycker en lagotto om snö? Ja, troligen att det är helt OK. Ia har idag varit ute och bökat i snön, och hon har inte verkat alltför äcklad av det kalla vita som kommit på marken.Och återigen har hunden lärt sig något som jag inte fick se hur det gick till. Äldsta dottern har lärt Ia att rulla runt på rygg. Eller i alla fall början till det. Jag har klurat länge på, och testat lite grann, hur man ska få hunden att rulla på rygg. Jag har inte lyckats, men hon lyckades. Det är väl i och för sig roligt, men jag ville sett det. I övrigt verkar hundfan ha kommit på att de flesta kompostgaller går att hoppa över. Inklusive gallergrinden från övervåningen ner i trappan. Och det är inte bra alls.

Av La Famiglia - 1 november 2006 21:24

Det är klart att rubriken är en generalisering, men i mångt och mycket stämmer den. För några år sedan var det en arbetskamrat som förklarade för mig varför det var så få killar som red. Det berodde på, sa arbetskamraten, att en häst är en grej med känslor och. Den beter sig inte alltid logiskt, och ibland är det rent omöjligt att förstå sig på en häst. En moped däremot, det är väldigt logisk. Om man trimmar den går den fortare. Om man gör si, gör den så. Enkelt, lättfattligt och pålitligt. Killar klarar inte av saker som inte är logiska. När det blir ologiskt med känslor inblandade, blir det alldeles för svårt. Sa min arbetskamrat. Som är kille. Som rider.Jag tror det ligger mycket i det. Jag rider inte. Jag kör Vespa. Vem är jag? Haha kuggfråga, jag har hund också (för er som inte vet, hund liknar mer häst än moped), och jag tycker om att fundera på mänskliga relationer.

Av La Famiglia - 1 november 2006 08:58

Snön vräker ner (tiddelipom)Alltmer ju mer (tiddelipom)Alltmer ju mer (tiddelipom)det snöarOch nästa vår (tiddelipom)om bra det går - tiddelipomI mina tår (tiddelipom)Det töar!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards