Alla inlägg den 19 november 2006

Av La Famiglia - 19 november 2006 23:11

En lugn dag och en lugn morgon, för både hund och familj. Klockan 7 ville Ia ut och kissa, sedan låg hon och matte och sov på soffan till bortemot 9, då det var dags för frukost respektive morgonfika. (Det var inte Ia som fick morgonfikat.) Efter frukosten (som följde efter morgonfikat för alla utom Ia) åkte vi iväg till en av de närliggande slottsparkerna för en stunds promenad i det fina höstvädret. Det är en slottspark full med folk, så vi fick tillfälle att öva "passivitet på nytt ställe", en av de läxor från valpägarkursen vi inte riktigt hann göra. Men det är ju en bra övning, så det gjorde vi idag. Sedan övade vi inte-jaga-änderna och inte-bli-rädd-för-kanadagässen. Medelst koppel kan man väl säga att övningarna gick bra. Sedan åkte vi hem med en trött hund. Jag vet inte om hon var trött av slottsparkspromenaden eller fortfarande trött efter gårdagens lekande med Gino. Eftermiddagen förföt i stort sett i vilandets tecken, så när kvällen kom var hon redo för att leka. Och hon var väldigt sugen på att leka nu-biter-jag-dig-i-tårna-och-skriker-du-tror-jag-bara-du-tycker-det-är-roligt-och-vill-leka-mer-så-då-biter-jag-dig-i-benen-och-rumpan-också. Men med mig ville hon inte alls leka den leken, utan bara med matte. Lite orättvist tycker jag. Men i morgon ska jag vara hemma hela dagen, så då ska vi nog allt leka. Både det ena och det andra.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards