Alla inlägg den 8 november 2006

Av La Famiglia - 8 november 2006 22:07

När man är hemma på dagarna blir man ibland ganska trött på att alltid behöva tänka på en hund. Men idag när jag var på väg hem från jobbet kände jag hur mycket jag saknat att vara med Ia idag. Dessvärre har det inte funnits mycket tid till det efter jobbet heller. När jag kom hem skulle det lagas mat, och sedan skulle jag iväg på möte. Och nyss hemkommen hamnade jag framför datorn. Hur dagen har varit för hunden har jag egentligen ingen aning om, men kanske inte allför rolig. Under dagen har vi haft lite dödsfall i familjen (fruns morfar, nästan 91 år) och sånt tar både kraft och tid att administrera. Men just nu hör jag hur Ia forcerar kompostgallret på övervåningen. Hon är inte längre speciellt förtjust i att sova bakom galler. Fan vet hur vi ska hantera det hela, för vi vill ju inte ha in henne i något av sovrummen, och om vi inte kan ha henne bakom lås och bom på natten vet man aldrig vad hon hittar på. Förmodligen dröjer det 2 mikrosekunder innan hon gosat till det för sig i någons säng. Hmmmmmmmmmmmmmmm

Av La Famiglia - 8 november 2006 21:37

Aldrig trodde jag att jag skulle jubla över en moderat kulturminister, men i morgonens tidning läste jag något som gjorde mig riktigt glad. Vår nye kulturminister uttalade sig om programutbudet i SVT, och ifrågasatte om det verkligen är rätt att lägga så mycket av licenspengarna på sportevenemnag. Leif Pagrotsky (den gamle kulturministern)ansåg det naturligtvis "oacceptabelt att en minister försöker styra SVT:s bedömning". Min slutsats blir givetvis att vi här inte ser skillnad på socialdemokratisk och moderat kulturpolitik, utan helt jävla enkelt skillnad på manligt och kvinnligt. Oavsett vilket skulle jag gärna slippa en del sport i TV. När det är stora sportevenmang får ju allting stå tillbaka för sporten. Fan vad jag hatar sport i TV. Tacka vet jag svart-vita dokumentärer om utslagna kvinnors situation i Nordirland. Näe, skojja bara. Men lite mer program om hundar, vespor, espresso och italiensk mat skulle inte sitta helt fel.

Av La Famiglia - 8 november 2006 13:06

Slutsatsen av föregående omröstning är att Hasse&Tage är bäst. Den nya omröstningen handlar om något så viktigt som julkalendrar i TV. Jag har, med ett undantag listat dom jag tyckt varit bra. Tyck till och kommentera gärna,

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards